BMW X5 2015.
Skarvarna är väl tätade, men täckkåpor i filt ger minuspoäng i protokollet.
Framskärmar av plast, motorhuv av aluminium, dörrar och bakluckedelar av plåt. Genomgående väl limmade skarvar, bakluckan har behandlad insida. Innerskärmar av filtmaterial bak, plast fram.
Dörrar med behandlad insida. Hjulupphängningarna och deras infästningar fram är av aluminium. Bärarmar bak av aluminium, fästbrygga av stål, vaxbehandlad på insidan. Främre del av avgassystemet, bakre ljuddämpare och rör är rostfria, längsgående rör under bilen av stål. Skarvar under bilen är väl tätade, balkarna invändigt behandlade.
Rostfria band håller tanken. Stora täckkåpor av filtmaterial under bilen är ett minus.
Rostskyddsgaranti: 12 år
Dörrar med behandlad insida. Hjulupphängningarna och deras infästningar fram är av aluminium. Bärarmar bak av aluminium, fästbrygga av stål, vaxbehandlad på insidan. Främre del av avgassystemet, bakre ljuddämpare och rör är rostfria, längsgående rör under bilen av stål. Skarvar under bilen är väl tätade, balkarna invändigt behandlade.
Rostfria band håller tanken. Stora täckkåpor av filtmaterial under bilen är ett minus.
Rostskyddsgaranti: 12 år
Testinformation
Betyg
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Skulle det där jäkla rostskyddsföretaget kunna visa upp en bil som fått rost på grund av filtinnerskärmar? Ett förbannat tjat om det men jag har aldrig hört talas om en bil som fått rosthål i hjulhuset. Skärmkanterna - sure - men de sitter inte där.
Blir ens insidan av filten fuktig när utsidan är blöt? Absorberar materialet väta på djupet?
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.