BMW X1.
Plastlisterna tätar oväntat illa mot plåten – men plus för att täckskivorna undertill är sammanfogade på ett genomtänkt sätt.
Kaross av stålplåt, motorhuv av aluminium. Bra luftning av framskärmar. Främre rambalkar med bra invändig rostskyddsbehandling. Dörrar och baklucka har invändig behandling, skarven är av en ovanlig, ”omvänd” typ som ska leda bort fukt. Innerskärm av filtmaterial bak, av plast- och filtmaterial fram.
Plastlisterna på dörrarna tätar oväntat illa mot plåten – här kan smuts samlas. Stora täckskivor undertill men slätt och skarvlöst sammanfogade på ett genomtänkt sätt så att fukt och smuts inte kan komma in. Bakvagnsvagga av aluminium, bra vaxskydd i balkarna. Slitskydd finns även längst bak under bilen.
Rostskyddsgaranti: 12 år.
Besiktningen gjordes av Rostskyddsmetoder AB
Plastlisterna på dörrarna tätar oväntat illa mot plåten – här kan smuts samlas. Stora täckskivor undertill men slätt och skarvlöst sammanfogade på ett genomtänkt sätt så att fukt och smuts inte kan komma in. Bakvagnsvagga av aluminium, bra vaxskydd i balkarna. Slitskydd finns även längst bak under bilen.
Rostskyddsgaranti: 12 år.
Besiktningen gjordes av Rostskyddsmetoder AB
Testinformation
Betyg
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Den som står i artikel stämmer till vad som helst modern bil. Plast mot plåt problemet är välkände. Aluminium är inte så bra efter 8-10 år speciellt om Al-plåt får lätt skada då kastar man detta, går inte att reparera pga djup oxidering. Gammalt Volvo 240 (stål plåt) kan man köra för 30-40 år och kan ni köra BMW X1 eller annat aluminium/plast skit så mycket? Aldrig!
Artikel är värdelöst, därför Gasa(3) mot Bromsa(16) vid 160806. Vi, vanlig folket, köper inte det.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.