BMW:s senaste 3-serie har en kaross tillverkad helt av stålplåt. Motorhuv, dörrar och baklucka är behandlade med vax inuti och har genomgående välgjorda tätningar.
Skärmkanterna bak är vettigt konstruerade för att motstå rost och balksystemet under bilen har en bra invändig behandling. Minus för de filtliknande innerskärmarna och för att stänklappar saknas. Även sköldarna som täcker större delen av underredet är av filtmaterial, men under sköldarna finns ett skyddande PVC-skikt.
BMW har bränsletank av plast, hjulupphängningar av aluminium och ett avgassystem vars sista del är tillverkad av rostfritt stål.
Bilen är besiktad av Rostskyddsmetoder AB.
Rostskyddsgaranti: 12 år
Testinformation
Modeller i det här testet:
BMW 318dBetyg
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.