BMW 218d Gran Tourer.
Dörrkonstruktionen har udda men jämn skarvlösning. Läs mer i Vi Bilägares rosttest.
Kaross av plåt med låg blästringsrisk längs sidorna. Motorhuv med väl limmade kanter och bra invändig behandling. Även bakluckan är väl tätad i skarvarna och har invändig behandling.
Innerskärmar av ”plastfilt” bak, med väl tätade skarvar under dem. Bra skärmkantkonstruktion. Innerskärmarna fram är väl utformade med både plast och ”plastfilt” som material.
Dörrkonstruktion med udda men jämn och fin skarvlösning mellan yttre och inre ”blad”, bra behandling inne i dörrarna. Täckskivor av blandade material, mycket bra skarvtätning och slitskydd under dem. Skyddande vax i längsgående balkar, ej behandling i framvagnsramen.
Rostskyddsgaranti: 12 år.
Innerskärmar av ”plastfilt” bak, med väl tätade skarvar under dem. Bra skärmkantkonstruktion. Innerskärmarna fram är väl utformade med både plast och ”plastfilt” som material.
Dörrkonstruktion med udda men jämn och fin skarvlösning mellan yttre och inre ”blad”, bra behandling inne i dörrarna. Täckskivor av blandade material, mycket bra skarvtätning och slitskydd under dem. Skyddande vax i längsgående balkar, ej behandling i framvagnsramen.
Rostskyddsgaranti: 12 år.
Testinformation
Betyg
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Glädjande - jag har BMW - fast annan modell.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.