Alla tre har väldigt bra ljus, skillnaden ligger i bländningsrisken. Läs mer i Vi Bilägares ljustest.
Mercedes har extremt långt halvljus. BMW och Volvo är också mycket bra. Skillnaden är att Volvo har avsevärt lägre risk för bländning av mötande, vilket påverkar betyget positivt. BMW och Volvo har dessutom utmärkt bra helljus med ovanligt bra räckvidd och dessutom rejält bred ljuskägla. Alla tre har aktiva ljus, med automatisk hel/halvljus.
BMW 520D (LED):
Halvljus, längd: 105 m.
Halvljus, bredd: 26 m.
Halvljus, betyg: 3/5
Helljus, längd: 251 m.
Helljus, bredd: 33 m.
Helljus, betyg: 5/5
Mercedes E220D (LED):
Halvljus, längd: 122 m.
Halvljus, bredd: 26 m.
Halvljus, betyg: 4/5
Helljus, längd: 220 m.
Helljus, bredd: 35 m.
Helljus, betyg: 4/5
Volvo S90 D4 (LED):
Halvljus, längd: 105 m.
Halvljus, bredd: 27 m.
Halvljus, betyg: 4/5
Helljus, längd: 241 m.
Helljus, bredd: 37 m.
Helljus, betyg: 5/5
BMW 520D (LED):
Halvljus, längd: 105 m.
Halvljus, bredd: 26 m.
Halvljus, betyg: 3/5
Helljus, längd: 251 m.
Helljus, bredd: 33 m.
Helljus, betyg: 5/5
Mercedes E220D (LED):
Halvljus, längd: 122 m.
Halvljus, bredd: 26 m.
Halvljus, betyg: 4/5
Helljus, längd: 220 m.
Helljus, bredd: 35 m.
Helljus, betyg: 4/5
Volvo S90 D4 (LED):
Halvljus, längd: 105 m.
Halvljus, bredd: 27 m.
Halvljus, betyg: 4/5
Helljus, längd: 241 m.
Helljus, bredd: 37 m.
Helljus, betyg: 5/5
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.