Det är lätt att fnysa åt en dragvikt på ”låga” 750 kilo men alla kör inte hästtransport eller mastodonthusvagn. Faktum är att en dragkrok gör nytta även på en bil som C-HR.
Förutom möjlighet att montera en bakbox vid behov av extra bagageutrymme uppstår nu och då behovet av att transportera mer skrymmande saker. Den nya sängen beställdes med hemkörning men transporten av den gamla till tippen fick vi lösa själva. Tack vare att Toyotan har dragkrok var det en smal sak att hyra en liten släpvagn på macken. Dessutom fick ett gäng säckar trädgårdsavfall åka med på samma tur.
Hybridsystemets elmotor ger god dragkraft från start och det är en barnlek att köra mjukt i den här bilen, även med släpvagn på kroken.
Vår långtestbil fortsätter att rulla utan mankemang. Ska det här bli ännu en Toyota, den fjärde på raken, som klarar långteståret utan extra verkstadsbesök förutom service?
Vi har snart kommit halvvägs ...
Modell: 1,8 Hybrid Style
Årsmodell: 2024
Inköpspris: 407 400 kr
Aktuell körsträcka: 1 527 mil
Deklarerad förbrukning: 4,8 l/100 km
Testförbrukning: 5,4 l/100 km
Ämnen i artikeln
Kommentarer till artikeln (5)
- 2024-06-07 21:54 Det har väl alltid varit…
- 2024-06-07 19:56 L. Mäkinen skrev: Togga, Jag…
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.