Det känns som att det bara var ett par månader sedan den rostiga bakluckan på vår Tesla Model 3 lackerades om på garantin, men nu är det slut med rosthjälpen.
När vi konfronterar Tesla via appen och berättar om de rostiga framskärmarna får vi snabbt kalla handen med hänvisning till att den fyraåriga garantin löpt ut. Vi argumenterar vidare, säger att det verkar vara ett känt problem, frågar om goodwill, men fortsätter att nekas hjälp.
Nu funderar vi på hur vi skall gå vidare. Att låta det vara är inget alternativ, då det lär sprida sig och riskera att förstöra bilens värde. Kan vi laga det själva? Tesla säljer ju ingen bättringsfärg i Europa, bara i USA. Eller är det värt att få det fixat hos en lackfirma? Och vad gör vi för att det inte skall upprepas? Rapport kommer!
- Modell: Standard Range Plus
- Årsmodell: 2020
- Inköpspris: 564 530 kr efter premie
- Aktuell körsträcka: 9 309 mil
- Dekl. förbrukning: 15,4 kWh/100 km
- Testförbrukning: 16,5 kWh/100 km
Ämnen i artikeln
Kommentarer till artikeln (77)
- 2024-04-02 10:28 Pi skrev: gmogmo - så blir…
- 2024-04-02 10:04 gmogmo - så blir det…
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.