Vår långtest-Hyundai har varit på service och har återigen fått nytt bränslefilter. Den här gången såg det bättre ut.
När bränslefiltret byttes förra gången – efter att ha blivit helt igensatt – hade bilen endast rullat drygt 4 000 mil. För en tid sedan byttes filtret på nytt, enligt serviceprogrammet, och nu var filtret inte mer igensatt än vad som är normalt. Då hade bilen gått 7 000 mil på samma filter. Tilläggas ska att bilen regelmässigt tankats med diesel från OKQ8.
Service för 12 000 mil innebar också byte av olje- luft- och kupéfilter liksom byte av broms- och kopplingsvätska. Allt kostade 5 479 kronor.
Den glappande backkameran anmäldes, men fanns inte i lager. En utsliten golvmatta på förarplatsen fram fick också beställas, men här blir det ett paketpris för samtliga mattor fram, 594 kronor.
Service för 12 000 mil innebar också byte av olje- luft- och kupéfilter liksom byte av broms- och kopplingsvätska. Allt kostade 5 479 kronor.
Den glappande backkameran anmäldes, men fanns inte i lager. En utsliten golvmatta på förarplatsen fram fick också beställas, men här blir det ett paketpris för samtliga mattor fram, 594 kronor.
Hyundai i40
Modell: 1,7 CRDi Business
Årsmodell: 2012
Inköpspris: 270 400 kr
Aktuell körsträcka: 11 565 mil
Förbrukning (dek.): 4,5 l/100 km
Förbrukning (ViB:s): 5,1 l/100 km
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Hua vad den gamla ser gammal ut..
Varför är det kamerabrist?
Skräp!
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.