Vi sammanfattar teståret med bil 177 och listar Skoda Karoqs fördelar och nackdelar.
Teståret 2018 lider mot sitt slut. Långteststallet har rullat sina 4.000 mil per bil och nu är det dags att sammanfatta hur det var att leva med bilarna. I det här avsnittet berättar Calle Carlquist och Anders Helgesson om Skoda Karoq och dess strapatser under året.
Diskutera: Vad tycker du om Skoda Karoq?
Diskutera: Vad tycker du om Skoda Karoq?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Trots att den verkar förnuftig, så är faktum att denna bilen drar mer än en betydligt större Octavia.
Man undrar ju vilken klåparverkstad som har lagat bilen efter krocken. Listen på bakdörren uppe vid rutaramen ser trasig ut / felmonterad. Extra lampan i bagaget är trasig. Dörren går inte att stänga som vanligt..... Hur har ni ens godkänt denna reparation av bilen med tanke på er kunskap och att ni jobbar som biljournalister??!
Alla andra negativa saker ni nämner om bilen är ju dessutom sådana grejer som gör köpet av en Karoq som ett big NO- NO!
Det är ju till slut samspelet mellan växellåda, motor och väghållningen som gör att man orkar med en bil under många år....Fallerar detta på en såpass kort tid så är ju bilen rent utsagt skräp och det finns andra bilar som uppfyller detta med råge fast de kanske saknar krokar i bagaget och annat lite onödigt lull-lull....
Kan bekräfta att Tiguanens rattvärme endast har på- eller avläge. Värmen är också mest koncentrerad till "kvart i 3".
KOnstigt med rattvärmen riolux för på min octavia är hela ratten varm och kan ställas i tre effektlägen kopplat till stolsvärmen om man vill.
På tex Mazda mfl japaner är ca halva ratten helt utan värme,dvs minusgrader vilket inte är skönt när man kör i stan.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.