Vi Bilägare skickade ner Tommy Wahlström till Tyskland för att utvärdera Audi A4 med gasdrift.
Hej Tommy, har dom satt dig i bakluckan?
– Jag har faktiskt klättrat in frivilligt! Jag är i München och kör nya Audi A4 Avant G-tron.
Men är gasbilar fortfarande intressanta?
– Absolut! Hur bra för miljön de är beror på hur fordonsgasen produceras, men för exempelvis tjänstebilsförare är A4:an högintressant.
Och hur går den då?
– Tackar som frågar alldeles utmärkt! I alla fall på full gas! Men mer berättar jag i nummer 9 av Vi Bilägare.
Hela provkörningen av bilen läser du i Vi Bilägare nr 09/2017, i butik den 13 juni. Prenumeranter får tidningen en vecka tidigare. Läs mer om prenumeration.
– Jag har faktiskt klättrat in frivilligt! Jag är i München och kör nya Audi A4 Avant G-tron.
Men är gasbilar fortfarande intressanta?
– Absolut! Hur bra för miljön de är beror på hur fordonsgasen produceras, men för exempelvis tjänstebilsförare är A4:an högintressant.
Och hur går den då?
– Tackar som frågar alldeles utmärkt! I alla fall på full gas! Men mer berättar jag i nummer 9 av Vi Bilägare.
Hela provkörningen av bilen läser du i Vi Bilägare nr 09/2017, i butik den 13 juni. Prenumeranter får tidningen en vecka tidigare. Läs mer om prenumeration.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Oj oj viken utförlig rapport !
Vitsigt med full gas..
Bra med nya Audin, men det skulle behöva satsas betydligt mer på bilar med gasdrift (alltså CNG).
Vad svarade Audi när tidningen frågade om varför de fortsätter att montera in defekta gastankar med stor explosionsrisk?
(2015 års modeller återkallas pga gastankarna. Trots att VAG känt till problemet, och även gjort återkallningar sedan flera år tidigare så har VAG valt att fortsätta montera defekta gastankar i sin nyproduktion)
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.