Volvo V70 är eftertraktad på begagnatmarknaden.
V90 har börjat säljas – köpläge på V70.
Nya V90 ersätter V70 och i och med den nya herrgårdsvagnens gör sitt intåg i Volvos modellutbud kan det innebära köpläge på den gamla modellen.
Volvo V70 är Sveriges populäraste bil och efterfrågad på begmarknaden. Vi kollar hur det står till med tredje generationen som begbil.
I Vi Bilägares begrapport av Volvo V70 står allt från priser till krocksäkerhet, samt mått och andra tekniska data.
Läs Vi Bilägares begagnatrapport innan du slår till!
Volvo V70 är Sveriges populäraste bil och efterfrågad på begmarknaden. Vi kollar hur det står till med tredje generationen som begbil.
I Vi Bilägares begrapport av Volvo V70 står allt från priser till krocksäkerhet, samt mått och andra tekniska data.
Läs Vi Bilägares begagnatrapport innan du slår till!
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Inte bara som begbil. Det borde gå att pruta rejält på nypriset också.
Japsen:
Hade V70 som hyrbil en längre tid för några år sedan och kan instämma. Vi pendlade 5 st i en etanol-V70. Fick tanka 2 ggr i veckan men tröttnade efter ett tag och bad om en annan hyrbil. Fick Passat med snåldiesel och då räckte det att tanka varannan vecka.
Vi har en V50 nu. Den har 35 liters tank, samma tank som Puch Dakota kan man tro. Tankar med bensin för att slippa tanka flera gånger i veckan. Sämsta köpet och den ska bort så snart som möjligt.
Japsen: Lite som en Japanare då med andra ord.
Den sluttande A-stolpen är en pina och själva bilen är oinspirerande att köra.
Sedan har den standardfel som är ganska dyra att åtgärda som krånglande centrallås och läckande packbox mellan motor och växellåda. Hjullager som slits fort.
I mitt tycke är de oftast överprisade med, kostar mycket trots många mil på mätaren.
Denna är långt ner på min lista över begagnat som är intressant att köpa.
Här är ytterligare lite läsning om fel som är vanliga på Volvo V70
http://www.vibilagare.se/test/begbil/begtest-toppbilen-volvo-v70-inte-felfri
@Gunnar Lindberg
Man har kunnat köpa V70/XC70 Classic länge.. V70 har man väl fått för 299 lakan, vilket är otroligt bra för en Classic.
De är snart helt slutsålda hos Volvo dock. Stod i GP häromveckan att de börjar ta slut.
Blir kul sedan när vi kommer ha brutalt många begagnade XC60/XC70 som antagligen körts ca 15-20K mil på mätaren som ingen vill köpa som begagnat då de är törstiga och dyra att köra med. Går priset upp på drivmedel till ca 15-16 kr så kommer vi se många större SUV's också där.
Svenskarna förvånar som vanligt när det gäller Volvokrameri. Hade en 2,4 D med 6-växlad manuell låda. Bilen höll på att driva mig till vansinne på grund av fantastiskt mycket fel. Går ju till viss del uthärda under garantitiden men mindre roligt när garantierna gått ut. Snedmonterad baklucka, gäller nog nästan alla, svårstängd baklucka, knakande baklucka, växelförare, bussningar ett par gånger, byte av topplatta växelförare 5000 kr, växellådsbyte, hjälpcylinder koppling 10000 kr, bussningar i bakvagn 20000 kr, aggregatsremspännare skar två gånger, knak i inredning mot vindruta bla hög värdeminskning på 3 år och 14000 mil, hög bränsleförbrukning. Sladdbenägen trotts antisladd, dock dubbbritt, tidigare V70 hade inte samma tendenser trotts dubbfritt även där. Rådet till begagnatköpare är att testa o syna bilen minutiöst och inte betala för mycket.
Första Volvon var en fantastisk 444, 1953. Den andra en Amazon, lättmekad tack o. lov. Lärde mig att Volvos värde varar bara gällde på verkstan. Företaget ville prova Volvo som firmabilar så jag körde en demobil till Oslo t.o.r. När bensinräkningen kom var viljan som bortblåst. Lugnt landsvägstempo och förbrukningen 1,47 l/mil. Samma för demo 2. så det blev inget Volvoåka för oss. Så köpläget kommer aldrig att infinna sig för mig.
Hacken #5 Du har helt rätt, men stolarna duger.
På tal om förbrukning så "tar" min bil 0,45 till 0,52 på landsväg . Det gäller vid en inställd fart av 100 km/h med farthållare. I VINTER HAR FÖRBRUKNINGEN VARIT 0,57 LIT/MIL VID BLANDAT KÖRNING. Bilen är en Volvo XC60 FWD med manuell växellåda samt att bilen har rullat 4700 mil. Jag har lyckats komma över riktig diesel bör tilläggas ! Men det är inte bara förbrukningen som påverkar mitt bilåkande utan det finns andra faktorer också , som ex.vis värdeminskningen m.m.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.