Avsnitt 48: I veckans avsnitt av Vi Bilägares podcast pratar vi bland annat om vilket udda PR-knep Volvo använde sig av för att visa två koncept i 40-serien.
Tryck på play och lyssna in Vi Bilägares podcast. I det här avsnittet hör du redaktionschefen Tommy Wahlström som får besök av reportern Erik Rönnblom och webbredaktören Maria Dahlin.
Du kan lyssna i spelaren högst upp på sidan men även ladda ner podden gratis (högerklicka på filen intill artikeln och välj "spara länk som"). Med podden nedladdad kan du lyssna när du vill och var du vill. Du kan även prenumerera på Vi Bilägares podcast via iTunes och valfri podapp!
Trevlig helg, önskar Vi Bilägares redaktion.
Diskutera: Vad tyckte du om veckans avsnitt?
Du kan lyssna i spelaren högst upp på sidan men även ladda ner podden gratis (högerklicka på filen intill artikeln och välj "spara länk som"). Med podden nedladdad kan du lyssna när du vill och var du vill. Du kan även prenumerera på Vi Bilägares podcast via iTunes och valfri podapp!
Trevlig helg, önskar Vi Bilägares redaktion.
Diskutera: Vad tyckte du om veckans avsnitt?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Hej redaktionen, ni verkar okunniga om noise cancelling tekniken när ni pratar om hörlurar. För den tekniken ni beskriver i Ford Edges högtalare finns faktiskt även där, var dessutom först och funkar om möjligt ännu effektivare i hörlursformat. Vill man ha ett par smidiga in ear hörlurar som dämpar bra så rekommenderar jag Bose QuietComfort 20. Är mycket trevliga att köra bil med och funkar då även utan musik/ljud men blir förstås ännu trevligare med musik. Ett par kostar ca 3000 kr vilket kanske kan anses vara lite saftigt men ska väl då jämförs med alternativet att skaffa en bil med samma system inbyggt.
Retar sig på att någon ligger tätt bakom på motorvägen och trycker på. Det skulle jag också göra men jag har aldrig råkat ut för det. Varför tar den där bakom inte vänsterfilen och kör om?
När SAAB byggde sitt flygplan SAAB 2000, som baserades på "bullerburken" SAAB 340, installerade man ett sk "noice cancelling" system för att döda en del av bullret från propellrarna. Små högtalare vid varje stolsrad sänder ut ett motljud och, voila, bullret minskar. Högtalarna har dock en ganska smal ljudspridning, som alla diskanthögtalare, så om man lutar sig fram från stolsryggen så ökar det upplevda bullret. Har förstås provat detta när jag flugit med SAAB 2000.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.