Avsnitt 160: Carl har provkört Honda e och Tommy har sett Toyotas framtidsvisioner. Vi funderar på om de som kör elbil är sämre förare och om man blir osympatisk bakom ratten i en BMW eller Audi.
Tryck på play och lyssna på Vi Bilägares podcast. I det här avsnittet hör du redaktionsmedlemmarna Maria Dahlin, Tommy Wahlström, och Carl Hempel.
Du kan lyssna i spelaren högst upp på sidan genom att trycka på play-knappen. Du kan också prenumerera på Vi Bilägares podcast via iTunes och valfri podapp! Vi finns också på Spotify!
Trevlig lyssning, önskar Vi Bilägares redaktion.
Diskutera: Vad tyckte du om detta avsnitt?
Du kan lyssna i spelaren högst upp på sidan genom att trycka på play-knappen. Du kan också prenumerera på Vi Bilägares podcast via iTunes och valfri podapp! Vi finns också på Spotify!
Trevlig lyssning, önskar Vi Bilägares redaktion.
Diskutera: Vad tyckte du om detta avsnitt?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Hur kan ni säga att Toyota ligger bra till för de närmsta åren? De har inte en enda bil under skämsgränsen på 95 gram. Deras hybrider går inte ens att ladda annat än med bensin.
Mäkinen, det får nog ses relativt. Alla andra, utom Tesla, ligger väl ännu sämre till.
En prognos av Toyotas genomsnittliga utsläpp pekar på 95,1 gram för år 2020.
Det är lägre än för alla andra tillverkare, utom Tesla.
Vad alla gröna spågummor verkar missa är att många kör bil för att det är roligt. De som vill åka taxi kan väl göra det redan idag. Det kommer en bil när du behöver, jo just det. Folk kan ju inte ens förbeställa en taxi idag.
Irvor,
Hur kan ett snitt där alla värden är över 130 bli 95?
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.