Avsnitt 161: Redaktionen har fått en egen Tesla-Anders, vars Model 3 sköts om som en elektronisk leksak från 1990-talet. Nils berättar hur Nissans crossover fick sitt utpräglade utseende och Tommy har testat Renault Clio som hybrid med speciell växellåda.
Tryck på play och lyssna på Vi Bilägares podcast. I det här avsnittet hör du redaktionsmedlemmarna Nils Svärd, Anders Helgesson, Maria Dahlin och Tommy Wahlström.
Du kan lyssna i spelaren högst upp på sidan genom att trycka på play-knappen. Du kan också prenumerera på Vi Bilägares podcast via iTunes och valfri podapp! Vi finns också på Spotify!
Trevlig lyssning, önskar Vi Bilägares redaktion.
Diskutera: Vad tyckte du om detta avsnitt?
Du kan lyssna i spelaren högst upp på sidan genom att trycka på play-knappen. Du kan också prenumerera på Vi Bilägares podcast via iTunes och valfri podapp! Vi finns också på Spotify!
Trevlig lyssning, önskar Vi Bilägares redaktion.
Diskutera: Vad tyckte du om detta avsnitt?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Om det skall bli fossilfritt 2035 måste väl bilarna förbjudas då. Annars kommer de ju rulla 20 år till..
Fast dessa monster till elbilar väger mer än 2 ton och drar säkert över 2 kWh/mil så får man komma ihåg att diesel och bensin innehåller ungefär 1 KWh/liter energi om man bränner det. En 2 ton model x som drar 2 kWh/mil är att jämställa med bränslekonsumtionen hos en vanlig bil som drar 0,2 l/mil vilket ändå måste ses som snålt. Men det bevisar väl mest att förbränningsmotorer är magiskt ineffektiva.
Bengtsson
Blev det fel där? Ska det vara ~10 kWh/liter?
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.