Nästa artikel
Renault Arkana, Mercedes EQV, Skoda Fabia, förarprofilering och AutoIndex om bilsäljare
Podcast

Renault Arkana, Mercedes EQV, Skoda Fabia, förarprofilering och AutoIndex om bilsäljare

Publicerad 3 september 2021 (uppdaterad 3 september 2021)
Avsnitt 240: Vad krävs för att bli en bra bilsäljare? Finns det en framtid för bensindrivna småbilar? Kan man sätta en etikett på Renaults designskapelse eller är det bara för syltburkar? Vad ska du passa dig för att göra om du inte vill väcka trafikpolisens misstankar? Är Mercedes eldrivna storfamiljsfraktare värd en miljon kronor? Frågor som besvaras i senaste avsnittet av vår podcast.

Nils Svärd mötte en målad polisbil på landsvägen som var helt nedsläckt. Inget halvljus, inget varselljus.

– Jag gav honom en helljusblink. Bilen vände och körde ikapp mig. Polisen förklarade med myndig stämma att man inte behöver ha någon belysning längre på grund av ett nytt EU-direktiv, säger han.

Nils förklarade att bilen måste ha belysning fram, men inte bak. Polisen tittade ned på reglaget och vred om det till ”Auto”-läget.

– Nu kan vi se fram emot ett pärlband av flygande besiktningar av våra långtestbilar, där de särskilt kollar belysningen. Tack Nils, säger Tommy Wahlström ironiskt.


Tryck på play och lyssna på Vi Bilägares podcast. I det här avsnittet hör du Klas Skarin, Tommy Wahlström, Maria Dahlin och Nils Svärd.

Du kan lyssna i spelaren genom att trycka på play-knappen. Du kan prenumerera på Vi Bilägares podcast helt gratis via iTunes eller valfri podapp! Vi finns också på Spotify!

Ämnen i artikeln

Kommentarer till artikeln (0)

Läs kommentarer och diskutera

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.