Avsnitt 42: Åsikterna går isär om S90:s bakdel. Vissa gillar den, andra inte. Kan den markerade designen faktiskt vara en försäkringsfråga? Den här veckan handlar Vi Bilägares Podcast till största delen om Volvos nya lyxlimousine.
Tryck på play och lyssna in Vi Bilägares podcast. I det här avsnittet hör du redaktionschefen Tommy Wahlström som får besök av chefredaktören Niklas Carle och reportern Fredrik Diits Vikström.
Du kan lyssna i spelaren högst upp på sidan men även ladda ner podden gratis (högerklicka på filen intill artikeln och välj "spara länk som"). Med podden nedladdad kan du lyssna när du vill och var du vill. Du kan även prenumerera på Vi Bilägares podcast via iTunes och valfri podapp!
Trevlig helg, önskar Vi Bilägares redaktion.
Diskutera: Vad tyckte du om veckans avsnitt?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
För STORA och klumpiga baklyktor. Man tror nästan att Horbury varit i farten.
Häftiga baklyktor. Förresten hela bilen är snygg, men för stor för mina behov.
Heron i Alexandria i Egypten uppfann principen för ångmaskinen för 2000 år sedan, det smäller relativt högt det också.
I Alexandria byggdes också världens första skyskrapa för 2300 år sedan.
Och Arkimedes utvecklade en matematik som kunde ha resulterat i att människorna kunde ha gått på månen redan på 1500-talet och vi idag kunde ha tagit en tur med James T Kirk och Enterprise istället för Volvo S90 om inte kunskapen gått förlorad.
Historien är inte utan prestationer.
Och på tal om flyga så vilken bil var först i världen med att flygas genom luften till en annan kontinent?
En liten bedrift det också.
Och vem var först med ett reaktionsdrivet flygplan?
Inte franskt faktiskt.
Men att bära hem matbrödet i armhålan är franskt. ...och rätt så äckligt!
Ja, jag äter inte matbröd dricker rödtjut så jag vet inte.
trasten, fransmännen äter dagsfärskt bröd utan massa märkliga industriella konserveringsmedel. Så vad som är äckligt kan diskuteras.
Nu vet jag vad jag tycker är fel med bakljusen.
Bakljusen, i princip samma som Oktavia fast större, har en nedre vågrät del som borde linjera med vecket på luckan. Antingen skulle ljusen vara mindre eller vecket flyttas ner, nu blir det en konstig brytning mellan linjerna.
Kollar man på bilen i profil så blir det rätt tydligt att den sticker upp lite bak och är rätt kantig, det kan vara en tanke med att få lägre luftmotstånd. Man kan använda en vinge också, nåt som klipper av luftströmmen så den inte suger sig fast bak. Detta är svårt att få till riktigt snyggt så det blir kanske lite ett val vad man prioriterar, detta är väl ändå rätt diskret.
Smaken är som baken brukar det heta.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.