En trend i småbilsvärlden är att göra suviga varianter av B-segmentsbilar. Det är precis vad som hänt Toyota Yaris, som har fått en skogsmulligare storebror i form av Yaris Cross. Cross har 2,5 centimeter mer i markfrigång vilket ger 17 centimeter totalt. Bilen är även 24 centimeter längre än vanliga Yaris.
I Vi Bilägares långteststall 2021 har inte Toyota Yaris direkt rosats för sitt baksäte.
– Öppningsvinkeln på dörren är inte direkt bättre än vanliga Yaris men jag har nog lite mer benutrymme, konstaterar Anders Helgesson.
Toyotas hybriddrivlina har tidigare fått beröm och så är även fallet i Yaris Cross.
– Drivlinan är sagolik mjuk att köra och otroligt lätt. Allt bara flyter på och den stänger av förbränningsmotorn förbluffande ofta, säger Anders Helgesson.
Du kan se hela filmen från provkörningen i spelaren här nedanför.
Ämnen i artikeln
Kommentarer till artikeln (11)
- 18 september 2021 Ofattbart hög förbrukning,…
- 16 september 2021 SnookerPro, jag tror dig,…
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.