2014 visade Volvo upp Concept Estate, som hintar om formerna i nya V90.
Snart smäller det – nu bekräftar Volvo att nya kombin V90 ska premiärvisas i mitten av februari.
Årets kanske största bilnyhet, åtminstone för svenskt vidkommande, presenteras den 18 februari. Det är då som nya Volvo V90 får premiär vid ett evenemang i Stockholm.
Än så länge finns inga bilder eller officiell information om efterträdaren till Sveriges mest sålda bil, V70. Designen utgår dock från sedanmodellen S90.
Priset kommer att bli avgörande. S90 kostar från 329 000 kronor och klarar sig därmed under den viktiga tjänstebilsgränsen 7,5 basbelopp. Var hamnar V90?
Diskutera: Vad har du för förväntningar på nya Volvo V90?
Än så länge finns inga bilder eller officiell information om efterträdaren till Sveriges mest sålda bil, V70. Designen utgår dock från sedanmodellen S90.
Priset kommer att bli avgörande. S90 kostar från 329 000 kronor och klarar sig därmed under den viktiga tjänstebilsgränsen 7,5 basbelopp. Var hamnar V90?
Diskutera: Vad har du för förväntningar på nya Volvo V90?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Man har övergått till "livsstilsbil" från att vara en kombi med den sluttande bakdelen.
Känns spontant som att V90 kan sälja ännu bättre än V70 gjort i Sverige.
Svenska folket har därmed fullbordat sin klassresa från dom gamla sossecontainrarna till det nya premium-Volvo.
milkylainen: Du köpte din VW eller hur? ;-)
Vad gäller V90 så blir det säkert många som kommer köra den.
Hur många som köper den(ny) återstår väl att se.
så är även Kuwait...
Estetisk ljusår snyggare än V70. Men problemet är att Volvo har gått från folkbil till premium i pris utan att bli premium.
De man ser på bilden ser ju verkligen bra ut, dock ser den ut att stå på 22 tums fälgar minst och är rejält karossänkt, vilket bidrar till dom fina linjerna, de här med lutningen på luckan bak är ju inte bra för den som ska köra mycket grejer men förmodligen räcker bagaget bra ändå, blir som vanligt en storsäljare från Volvo rakt upp i topp i försäljningen, dom tyska sk premium märken som nämnts tidigar i tråden har inte en chans mot Volvo i Sverige.
Tror detta blir en flopp, en kombi som är mycket lägre... folket vill sitta uppe i himlen numera!?. Det verkar inte speciellt praktiskt med en sådan lång sluttande bakdel.
Förstår inte varför Volvos inredning upplevs som exklusiv, de har gått ifrån rejäla reglage och istället satsat på en surfplatta som samlar kladd. Det kan ju knappast sägas vara påkostat när man får en surfplatta för en struntsumma. Ett reglage till ex, fläkten lär man ju hitta enklare med en liten ratt än i en meny på en platta tycker jag.
Hm, väljer man verkligen en V90 när man för samma prisklass kan välja en BMW femma? Visst, man kanske får kompromissa en del utrustning och välja svagare motor men ändå.
Jag väntar med att kommentera bilen tills jag vet hur den ser ut.
Paginering
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.