Bilmässor har varit ett sätt för biltillverkare att visa upp sina nya fordon, men på pressdagarna som föregår Los Angeles Auto Show, som inleds nästa vecka, kommer Volvo Cars att dyka upp tomhänta. Deras monter centreras istället runt en skulptur med texten ”This is not a car”, ”Detta är inte en bil”.
Istället görs interaktiva demonstrationer av tjänster de erbjuder, som varuleverans till bakluckan, bildelning, abonnemangstjänsten Care by Volvo, samt informera om det självkörande konceptet 360e.
”Hur konsumenter uppfattar ett varumärke är viktigare idag än krom, läder eller hästkrafter”, skriver Volvo i ett pressmeddelande.
– Istället för att visa upp en konceptbil talar vi om bilen som koncept. Vi kommer inte att vinna ”Bästa bil på mässan” i år, men vi har inga problem med det. För det här är inte en bilmässa, säger Mårten Levenstam, ansvarig för produktstrategi på Volvo Cars.
Diskutera: Vad tycker du om Volvos strategi för bilmässan i Los Angeles?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.