Analysfirman Polk har brutit ned den amerikanska registreringsstatistiken för att undersöka vilka bilar som går hem hos den kvinnliga delen av befolkningen. Högst andel kvinnor bland bilköparna noterar Volvo S40 – 57,9 procent.
Det är en procentenhet mer än Nissan Rogue, en bil som i Europa är känd som Nissan Qashqai. Därefter följer VW-bilarna Eos och den nya versionen av Beetle.
Även om S40 var kvinnornas favorit under 2011, åtminstone procentuellt räknat, kommer modellen inte att säljas i USA framöver. På grund av låg försäljning, 2 984 exemplar i fjol, slopas bilen från Volvos modellprogram från och med 2012.
Diskutera: Vad tycker du om listan?
Statistiken avser bilförsäljningen i USA under 2011.
1. Volvo S40 - 57.9 %
2. Nissan Rogue - 56.9 %
3. Volkswagen Eos - 56.4 %
4. Volkswagen New Beetle - 54.6 %
5. Toyota Matrix - 54.1 %
6. Hyundai Tucson - 54 %
7. Honda CR-V - 53.4 %
8. Toyota RAV4 - 54 %
9. Nissan Juke - 52.7 %
10. Jeep Compass - 52.7 %
Källa: Polk
Siffrorna gäller i Europa för 2019.
1. Norge (55,6%)
2. Island (16,3)
3. Nederländerna (11,5)
4. Sverige (11,2)
5. Finland (5,8)
6. Portugal (5)
7. Schweiz (5)
8. Danmark (3,9)
9. Irland (3,7)
10. Österrike (3,4)
1. 2017: 379 393
2. 2016: 372 318
3. 2019: 355 704
4. 2018: 353 729
5. 2015: 345 108
6. 1988: 343 963
7. 1987: 315 950
8. 1976: 312 880
9. 1989: 307 104
10. 2007: 306 794
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Ja Volvo är en riktig kvinnobil, det har jag alltid sagt.
Jag är inte förvånad eftersom både Volvo S40 och Nissan Qashqai är vettiga bilar.
Bara det fåtal kvinnor som växt till 180 cm, märker av den begränsade takhöjden bak. Hälften av amerikanska män slår huvet i taket där. (OBS, det handlar om S40, ej V50. Somliga har svårt att hålla isär dessa 2 modeller.)
I have found very useful information over there, thanks for sharing this. please try to add more informative posts in order to keep us in touch.a+ certification== ccnp== MCTS== Microsoft Certification==
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.