Mer mil för mindre peng i nya versionen av den eldrivna småttingen.
Batteriets kapacitet har ökat från 18,7 till 32,3 kWh i nya e-Up. Det ska ge en räckvidd på 26 mil, vilket är 10 mil mer än förut.
För att den inte ska hamna i skuggan av biltillverkarens kommande storstjärna ID.3 har Volkswagen valt att ge nya e-Up ett lägre pris än förut. Gamla e-Up hade ett riktpris på 285.900 kronor och nya versionen kostar från 273.600 kronor, före klimatbonusen på 60.000 kronor.
För att den inte ska hamna i skuggan av biltillverkarens kommande storstjärna ID.3 har Volkswagen valt att ge nya e-Up ett lägre pris än förut. Gamla e-Up hade ett riktpris på 285.900 kronor och nya versionen kostar från 273.600 kronor, före klimatbonusen på 60.000 kronor.
Bilen kan snabbladdas med 40 kW och uppskattningsvis tar det en timme att fylla på upp till 80 procent i batteriet. Via laddbox tar det upp till fem timmar att tanka fullt. Laddförloppet kan följas via smartphone-app och där kan man också förprogrammera uppvärmning eller nedkylning av kupén.
Bland standardutrustningen finns filhållningsassistent och parkeringssensorer. I bagageutrymmet får det plats 251 liter.
Nya e-Up börjar säljas i början av oktober och första bilarna når Sverige under första kvartalet 2020.
Diskutera: Vad tycker du om Volkswagen e-Up?
Bland standardutrustningen finns filhållningsassistent och parkeringssensorer. I bagageutrymmet får det plats 251 liter.
Nya e-Up börjar säljas i början av oktober och första bilarna når Sverige under första kvartalet 2020.
Diskutera: Vad tycker du om Volkswagen e-Up?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.