Se vad som händer när en Volkswagen Bora V6 får baksätet utbytt mot en W8-motor. 14 cylindrar i en lite grovhuggen symfoni.
Den här amerikanska mekanikern har tagit hemmafixet till en ny nivå. Bilen i klippet började sitt liv som en vanlig framhjulsdriven Volkswagen Bora ( Jetta i USA) med en VR6-motor under huven.
Någonstans under dess livstid byttes Borans baksäte ut mot Volkswagens W8-motor med tillhörande automatlåda. Resultatet blev en fyrhjulsdriven folkvagn med totalt 14 cylindrar.
Hur allt hänger ihop är svårt att säga men enligt föraren i klippet har varje motor kvar sin egen växellåda men sammankopplad gaswire. En bur tycks vara det som håller ihop bygget med det klart maffiga motorljudet.
Diskutera: Vad tycker du om bygget?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
What???
En VW Bora har jag haft en gång. En mycket trevlig bil, även om min bara hade 4 cylindrar och ca 105 hk...
Underbart!
Otroliga fördelar med denna lösning.
Liten snikmotor fram som går snålt. Vill man impa så startar man motorn bak. Hur många använder egentligen alla sina hk?
Något för Audi: riktiga "Cylinder on demand"
Leifer - vem f-n snackar om kamrem när det gäller ett kul bilbygge ?
Kul att ni verkar uppskatta det galna bygget. Förarmiljön ser ungefär lika trafikfarligt som hälsovådlig ut :) Tänk på tonen i kommentarerna till varandra bara.
Mycket väsen för så lite!
Sådant där är ju kul - en helt standard, lite tråkig bil med hiskeligt mycket hästkrafter. Såg en gång en Saab 99 årsmodell ca -73 -74. Standard blå färg från den tiden. Registrerad för gatan, helt oansenlig på utsidan, men 4-hjulsdriven och 600 hästar!
Gillar också bilar med oanad effekt. Undrar hur det fungerar med växellådorna om båda motorerna arbetar samtidigt? Sen det där med "liten snikmotor fram som går snålt"? ...Njaa En Vr6 är varken snål eller sniken. ;)
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.