Har du haft problem med din bil? Vill du dela med dig av dina erfarenheter till dina medmänniskor? Ta då chansen och kontakta Vibilagare.se!
Vibilagare.ses satsning på Felanmälan och Konsument-fallet (se länkar till höger) har välkomnats av flera läsare. Därför vill vi fortsätta satsningen - och efterlyser nu fler intressanta fall.
Har din bil råkat ut för något allvarligt fel? Har du blivit dåligt behandlad av någon återförsäljare? Eller har du fått ett utmärkt bemötande? Hör av dig till oss och dela med dig av dina erfarenheter.
Skicka din berättelse, ditt namn och gärna en bild som rör ämnet till ola.andersson@vibilagare.se.
Kanske blir just ditt fall publicerat på Vibilagare.se.
Har din bil råkat ut för något allvarligt fel? Har du blivit dåligt behandlad av någon återförsäljare? Eller har du fått ett utmärkt bemötande? Hör av dig till oss och dela med dig av dina erfarenheter.
Skicka din berättelse, ditt namn och gärna en bild som rör ämnet till ola.andersson@vibilagare.se.
Kanske blir just ditt fall publicerat på Vibilagare.se.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Har en Renault JM Megane Scenic -04.
Fönsterhissarna fram gick sönder när bilen var knappt 2 år gammal respektive drygt 2 år. Inget gick på garanti eller goodwill på Bilia Globen. HELA hisskonstruktionerna inkl el-motor behövde bytas, detta pga av en liten plastbit som gått sönder. Bytet kostade nästan 5 tkr per dörr. Kan ju påtala att jag bytte den andra hissen på OK-verkstad för ca 1 tkr billigare. OK-verkstaden påtalade även att Bilia inte smörjt in delarna, som man bör. (OK öppnade även den dörrsida där Bilia tidigare bytt hiss). Nu e det snart dags för kamremsbyte....å det tänker jag någon annan än Bilia utföra.
Jag har positiva erfarenheter av en märkesverkstad, Bilbolaget i Bollnäs. Att bilmekaniker och kundmottagning gör bra ifrån sig borde också komma i tryck.
Jag köpte min 745:a ny den 25 maj 1987 på Bilbolaget. Jag valde den förgasarlösa versionen med katalysator för att vara vänlig mot miljön och för att slippa choka vid kallstarter. Försäljaren rekommenderade centrallås som tillval och det slog jag till på trots att det grävde ett extra hål i plånboken och pressade upp priset till strax under 120.000:-. Delvis tack vare att jag har full servicebok har jag de senaste 22 åren haft ett problemfritt och ekonomiskt gynnsamt bilägande.
Jag har svårt att förstå förslaget med höga skrotningspremier för att få bort gamla bensintörstiga bilar. I Tyskland föreslås av förbundsregeringen löjligt höga skrotningspremier. Med tanke på den miljöbelastning som hela tillverkingsprocessen vid tillverkning av små miljöbilar innebär, måste man åka väldigt många mil per år för att motivera skrotning av en väl underhållen gammal bil.
Säkerhetsaspekter är ett starkare skäl än miljöaspekter för byte till miljöbil i mitt fall.
Med vänlig hälsning
Lars-Erik
BMY809
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.