Superminin fräschas upp med sportigare utseende och ny bensinmotor under huven.
Honda ändrar linjerna så att Jazz ska passa in i familjestilen ”Solid Wing Face”. Det betyder aggressivare utseende i fronten, omarbetade strålkastare, samt en ny trimrand baktill.
Tillskott i motorutbudet är en 1,5 liters i-VTEC bensinmotor, kapabel att producera 130 hästar. Det motoralternativet finns bara i kombination med utrustningsnivån Dynamic. Det innebär LED-strålkastare, svartglansiga 16-tumsfälgar, orangea kontrasterande sömmar och kritstrecksrandig klädsel på insidan, samt tunnare frontsplitter och trippeldiffusor med röd linje.
Uppdaterade Honda Jazz visas upp i samband med Frankfurts bilmässa i september och mer prisinformation om blir offentlig då. Bilen kommer till Sverige i januari 2018.
Diskutera: Vad tycker du om Honda Jazz?
Tillskott i motorutbudet är en 1,5 liters i-VTEC bensinmotor, kapabel att producera 130 hästar. Det motoralternativet finns bara i kombination med utrustningsnivån Dynamic. Det innebär LED-strålkastare, svartglansiga 16-tumsfälgar, orangea kontrasterande sömmar och kritstrecksrandig klädsel på insidan, samt tunnare frontsplitter och trippeldiffusor med röd linje.
Uppdaterade Honda Jazz visas upp i samband med Frankfurts bilmässa i september och mer prisinformation om blir offentlig då. Bilen kommer till Sverige i januari 2018.
Diskutera: Vad tycker du om Honda Jazz?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Honda Vazz med andra ord?
Jag ser att de japanska tillverkarna har hörsammat vad vi på den här sidan som uppskattar japanskt som oftast har saknat.
Honda Jazz är en väldigt smart uttänkt småbil vad gäller att utnyttja utrymme och nu sitter den sista pusselbiten på plats att den även äger attityd.
Den är fin.
Står det mellan en Jazz och en V90, så väljer jag faktiskt en Jazz. Kan låta konstigt, men den är så mycket fräckare och antagligen mer praktisk och roligare att köra (lättare).
Ingen dum bil alls frånsett motorn som hittills levererats och i kombination med lite för högt pris för storleksklassen. Med en mera passande motor a'la VAGs små turbo-snurror skulle den kunna bi riktigt kul - och gärna då i kombination med lite lägre ljudnivå. Men praktisk inombords med bl a Hondas Magic Seats.
Hade också en accord -91, brusten framfjäder och problem med kylaren och bromsok bak. Men helt ärligt, bilar på 90-talet hade ganska ojämn kvalitet mot idag... så de skall man nog inte ens dra upp. Volvo bygger bilar med hyfsad kvalité, med kostar också. V90 är för stor och tung för min smak, därför en jazz hellre. Jag vill gärna ta en bil som är rolig att köra, dör tror jag Honda slår Volvo alla dagar i veckan.
Hade jag orkat skulle jag kunna skriva en lika lång lista på alla fel jag haft på mina Volvobilar genom åren men jag orkar inte. Honda och för den del de flesta japanska märken långt före Volvo i min värld.
Tror du är ganska ensam i din åsikt. Honda (speciellt Accord) brukar ligga i toppskiktet då det gäller nöjda ägare och särskilt då det gäller kvalitet och driftsäkerhet.
Ja, antingen så har du haft extrem otur eller så är du ett troll som registrerat dig på forumet enbart för att skriva detta. Jag vet iaf på vilket av dom alternativen jag lägger mina pengar.
Tycker inte orden "Aggressivitet" och "Honda Jazz" bör stå i samma bok.
Ja du jansson, vad har det med den här artikeln att göra?
Har du läst frågan?
Paginering
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.