Volvo har kommit med många nya modeller den senaste tiden, bland annat kombin V90. Det kan ha väckt inresset hos tjänstebilsförarna.
Fyra av tio tjänstebilister vill ha en Volvo som nästa tjänstebil.
Volvo är det mest eftertraktade bilmärket bland svenska tjänstebilsförare enligt LeasePlan Sveriges årliga enkätundersökning Tjänstebilsbarometern. Fyra av tio tjänstebilister vill helst ha en Volvo som nästa tjänstebil.
En förklaring är att Volvo genom sina nya modeller har lyckats väcka intresset hos fler förare, säger Lisa Midbrink, marknadsanalytiker på LeasePlan.
På andra plats i undersökningen kommer Volkswagen som efterfrågas av 18 procent av tjänstebilsföraren. Trea i undersökningen kom BMW med 15 procent.
Diskutera: Har du tjänstebil och i så fall vilken?
En förklaring är att Volvo genom sina nya modeller har lyckats väcka intresset hos fler förare, säger Lisa Midbrink, marknadsanalytiker på LeasePlan.
På andra plats i undersökningen kommer Volkswagen som efterfrågas av 18 procent av tjänstebilsföraren. Trea i undersökningen kom BMW med 15 procent.
Diskutera: Har du tjänstebil och i så fall vilken?
Undersökning: "Vad väljer du för bilmärke nästa gång du ska byta tjänstebil?"
Volvo: 40 %
Volkswagen: 18%
BMW: 15%
Audi: 11%
Mercedes: 6%
Skoda: 2%
Ford: 1%
Toyota: 1%
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Jag åker Passat Eco-fuel och när den skall bytas i vår blir det antagligen Passat GTE. Kombi givetvis.
Hur kan man med sina sinnens fulla bruk välja att gynna den koncernen som har förpestat livet, bokstavligt talat för hundra tusentals människor om inte miljoner med avseende på luftkvalitén. Som sedan in i det längsta mörkat utsläppen och sedan inte på långa vägar kompenserar privatägarna till dessa bilar i Europa. Jag förmodar att du har en tjänstebil och skiter i dessa argument. Jag kommer aldrig att köpa en bil från den koncernen. Man måste ta ställning mot den typen av girighet och likgiltighet som ledningen har visat. Dom kompenserade kunder i USA för där är dom livrädda att få en gruppstämmning men i Europa är det svårare. Vad tycker du Mr.Wheeler Dealer......?
Går och väntar på min Mazda 6 Optimum med all tänkbar utrustning som standard, blev trött på allt kompromissande med den utrustning jag ville ha med i bilen. Här fanns allt jag ville ha plus en i mitt tycke snygg bil i ett märke som vågar gå lite egna vägar. Ett avbräck från tidigare Volvo o Audibilar jag kört som tjänstebil. Ljudnivån som stört tidigare verkar fixat och dessutom rolig att köra. I mitt tycke undervärderad, om man nu kan våga gå lite utanför strömmen av Passater o Volvosar.
Inte bra att skriva på tågresa uppenbarligen. Be om ursäkt för upprepning.
Vägra köpa bil från ett företag som har kommunistceller, 40% röstar väl S,VPK och MP så denna undersökning låter inte otrolig. "sossecontainer" har fått en ny innebörd trots kapat bagage :)
Vill man inte att laddhybriden man köpt fungerar som laddhybrid även under vinterhalvåret?
http://www.gronabilister.se/tester/biltester-2016/volkswagen-passat-gte-sportscombi-laddhybrid
Det kan Volvo behöva då de tappat marknadandelar i EU 2016.
Tycker man att Volvo är vanliga så betänk att om de skulle lyckas öka försäljningen med 50% så är de ikapp Dacia i antal sålda bilar inom EU.
Sverige är med europeiska ögon en märklig marknad där udda märken som Volvo, Kia och Hyundai har mycket större försäljning än på kontinenten och där genomsnittspriset för en såld bil är mycket högre.
Nu när jag provkört så förstår jag att många vill ha 90-serien, speciellt om man slipper betala själv :-)
Volvon imponerar verkligen både på vägen och interiört som ingen annan Volvo tidigare gjort.
Den står inte längre BMW eller Audi efter, snarare tvärtom och det till en billigare penning för likvärdigt utrustade bilar av tyskt fabrikat.
Prestigelös
På samma dag provsatt jag en BMW 118 och en V90. BMW upplevde jag hade flera snäpp högre kvalitet på sin interiör än vad V90 har. Och då får man betänka att 118 är en "småbil".
Nej, jag upplever inte någon förhöjd interiör kvalitet i och med V90.
Vad lustigt Axa. Jag upplever precis raka motsatsen. Jag tycker inte BMW känns ett dugg dyrare än Volvo. Men då är det en BMW X1, med m-paket, som jag jämför med och inte en 118.
Kanske att din personliga åsikt påverkar?
MVH AL
Paginering
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.