Volvos globala försäljning ökade under juli med 8,8 procent jämfört med juli 2006. I Europa ökade Volvo med 12,8 procent, i Japan med 24 procent, i Ryssland med 66,9 och i Kina med 148,1 procent.
- Försäljningsökningen är i nivå med våra förväntningar. Samtidigt tar vi marknadsandelar på viktiga marknader,
exempelvis USA och Tyskland, säger Volvo Personvagnars VD, Fredrik Arp.
Försäljningen i Norden gick upp på samtliga marknader. Sverige 6.4, Finland
26.9, Norge 68.9 och Danmark 29.2.
Volvo Cars of North America rapporterade en minskad försäljning med 7.6 procent
för USA. Detta samtidigt som försäljningen i Volvos segment minskade med omkring
12 procent. Fortfarande har ännu inte nya Volvo S80, Volvo C30 och den nya
versionen av XC70 lanserats i USA
exempelvis USA och Tyskland, säger Volvo Personvagnars VD, Fredrik Arp.
Försäljningen i Norden gick upp på samtliga marknader. Sverige 6.4, Finland
26.9, Norge 68.9 och Danmark 29.2.
Volvo Cars of North America rapporterade en minskad försäljning med 7.6 procent
för USA. Detta samtidigt som försäljningen i Volvos segment minskade med omkring
12 procent. Fortfarande har ännu inte nya Volvo S80, Volvo C30 och den nya
versionen av XC70 lanserats i USA
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.