Nästa artikel
Uppåt för Volvo globalt
Nyheter

Uppåt för Volvo globalt

Publicerad 3 augusti 2007 (uppdaterad 23 september 2010)
Volvos globala försäljning ökade under juli med 8,8 procent jämfört med juli 2006. I Europa ökade Volvo med 12,8 procent, i Japan med 24 procent, i Ryssland med 66,9 och i Kina med 148,1 procent.
- Försäljningsökningen är i nivå med våra förväntningar. Samtidigt tar vi marknadsandelar på viktiga marknader,
exempelvis USA och Tyskland, säger Volvo Personvagnars VD, Fredrik Arp.
Försäljningen i Norden gick upp på samtliga marknader. Sverige 6.4, Finland
26.9, Norge 68.9 och Danmark 29.2.
Volvo Cars of North America rapporterade en minskad försäljning med 7.6 procent
för USA. Detta samtidigt som försäljningen i Volvos segment minskade med omkring
12 procent. Fortfarande har ännu inte nya Volvo S80, Volvo C30 och den nya
versionen av XC70 lanserats i USA

Ämnen i artikeln

Kommentarer

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.