Mercedes Sverigelanserar nu tre nya AMG GT-modeller.
De tre modellerna som nu lanseras heter AMG GT Roadster, AMG GT C Roadster och AMG GT R. Roadster är den billigaste av modellerna och för blygsamma 1 324 000 kronor så får du en fyraliters V8 på 476 hästkrafter. C Roadster kostar nästan 300 000 kronor till, men då får man också 557 hästkrafter att leka med. Båda roadstermodellerna erbjuds med nackvärme och sätesventilation som förlänger den nedcabbade säsongen något. Vill man trots allt fälla upp taket så går det på elva sekunder och så länge du kör långsammare än 50 kilometer i timmen så behöver du inte ens sakta ner.
AMG GT R går loss på 1 645 000 kronor men då klämmer biturbo V8:an också ut 585 hästkrafter och ska, enligt Mercedes vara en bil för den som anser att en dag på racerbanan är en självklar del av bilägandet.
Diskutera: Vad tycker du om AMG GT?
AMG GT R går loss på 1 645 000 kronor men då klämmer biturbo V8:an också ut 585 hästkrafter och ska, enligt Mercedes vara en bil för den som anser att en dag på racerbanan är en självklar del av bilägandet.
Diskutera: Vad tycker du om AMG GT?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Bilen passar inte till svenska vägar om man pratar om hastighet, markfrigång och väg infrastruktur och kvalité.
Men visst, 476..557hk är bra att:
- dra tung släppet kanske
- gasa lite kl 5:00 på morgonen och irritera grannar i villa- eller tättbebyggd område :-D
daem0n: har man pengarna så kan man gott unna sig 476 till 557hk, det är bara bra för livskvalitén. Bilkörning kan vara så mycket mer än att puttra omkring i en trött V70.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.