Biltillverkaren visar upp ett produktionsklart exemplar av ett eldrivet fordon tänkt för kortare resor och pendling.
När Toyota lanserar sin Ultra-compact BEV i Japan vintern 2020 är den tänkt att möta de behov av mobilitet som finns hos bland annat äldre, de som nyss tagit körkort eller företagsrepresentanter som är på kundbesök.
Den tvåsitsiga bilen på drygt 2,5 meter i längd är tänkt att klara dagliga transporter inom korta avstånd och kan ta sig 10 mil på en laddning och färdas i en hastighet av max 60 kilometer i timmen. Med sitt kompakta format är den enkel att parkera i myllrande stadstrafik.
Diskutera: Vad tycker du om Toyotas elbil?
Den tvåsitsiga bilen på drygt 2,5 meter i längd är tänkt att klara dagliga transporter inom korta avstånd och kan ta sig 10 mil på en laddning och färdas i en hastighet av max 60 kilometer i timmen. Med sitt kompakta format är den enkel att parkera i myllrande stadstrafik.
Diskutera: Vad tycker du om Toyotas elbil?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Återhållsam design för att vara en Toyota. Fast 60 km/h är snudd på mopedbilsfart.
Toyota kommer inte att sälja den i Sverige. Det är min åsikt...
Omöjligt att sälja den i Sverige. Här vill alla ha suv.
I början av 1990-talet gick Kewet i 80 km/t.
Fniss
Förhoppningsvis kommer den inte till Sverige! Det räcker med moppebilar och epatraktorer.
60 kilometer i timmen...… verkar vara en vanlig toppfart när man ser Toyotor på vägarna i Sverige också.. ;-)
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.