Leder till kraftfullare version av mellanstora crossovern C-HR.
Vi har tidigare fått reda på att Toyota planerar att bredda sitt hybridutbud med mera prestandaorienterade bilar. Därför offentliggör biltillverkaren konceptet Hy-Power.
Det sägs att Hy-Power har mer hästkrafter än de 122 som finns i nuvarande hybriden C-HR. Tyvärr avslöjar inte Toyota hur mycket, eller någon ytterligare information om drivlinan för den delen, bara att mer detaljer kommer i början av 2018. Istället är det utseendet och styling som ligger i fokus i pressmeddelandet.
C-HR är ju en bil som har en ganska utstickande design från början och i utformandet av prestandaversionen Hy-power ska det framgå tydligt att det här är en kraftfullare typ av C-HR. Designteamet har därför koncentrerat sig på att dra diamantformen som återfinns i vanliga C-HR, till sin spets. Det syns lite här och där, till exempel i kontrastsömmarna i sätena, på taket och i fronten. Bilens betraktare ska också komma att tänka på kol när de ser glansiga, svarta element blandat med mörkgrå, matta detaljer.
Diskutera: Tror du att en kraftfullare C-HR är en bra idé?
Det sägs att Hy-Power har mer hästkrafter än de 122 som finns i nuvarande hybriden C-HR. Tyvärr avslöjar inte Toyota hur mycket, eller någon ytterligare information om drivlinan för den delen, bara att mer detaljer kommer i början av 2018. Istället är det utseendet och styling som ligger i fokus i pressmeddelandet.
C-HR är ju en bil som har en ganska utstickande design från början och i utformandet av prestandaversionen Hy-power ska det framgå tydligt att det här är en kraftfullare typ av C-HR. Designteamet har därför koncentrerat sig på att dra diamantformen som återfinns i vanliga C-HR, till sin spets. Det syns lite här och där, till exempel i kontrastsömmarna i sätena, på taket och i fronten. Bilens betraktare ska också komma att tänka på kol när de ser glansiga, svarta element blandat med mörkgrå, matta detaljer.
Diskutera: Tror du att en kraftfullare C-HR är en bra idé?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
"Diskutera: Tror du att en kraftfullare C-HR är en bra idé?"
Ja, bilen har ju mycket bra köregenskaper och kan väl sägas vara lite undermotoriserad med 122 hk.
Det är närmast ett måste för Toyota att få fram ett mer agilt utseende där de definierar Toyota ur mängden.
Det har Toyota här lyckats med, fronten ser nu riktigt bra ut och härstammar ursprungligen ur Corolla ZR och vad jag vet och hoppas är att Toyota fortsatt håller denna fräscha linjen som sitt kännemärke.
Eftersom bilen fått kritik för att vara för slö både med bensinmotor och som hybrid så låter det som en lysande idé! Blir intressant att se vad Toyota menar med mer prestandaorienterade hybrider...
OT: Jäkligt irriterande pop-up reklam Vi bilägare börjat med.
Det är nästan häpnadsväckande att Toyota lyckas få fram roliga bilar.
Trots att jag förstår den ekonomiska faktorn, instämmer jag i Rutger Jönåkers kommentar om de irriterande reklamsjoken som lägger sig i vägen för det som är betydligt intressantare.
Lite kul.
Funderar på det kan vara som ger HSD extra effekt. Först tänkte jag det kunde vara en större HSD men det skulle ge mer än 150-160 hästar som det talats om på nätet. Sen tänkte jag att man kanske har 1,2t motorn istället, men det verkar onödigt komplicerat. Så nu tror jag istället man har ändrat så att 1,8 motorn kan växla mellan atkinson och vanlig gång, så som 1,2t kan. I Avensis ger 1,8 motorn ca 150 hästar, så det känns sannolikt.
Wow, vilken glädjande nyhet! Jag var en av de första i Sverige som provkörde denna modell. Jättesnygg och häftig, men tyvärr så matchar inte det tuffa utseendet med det som finns under huven. Jag är troligen bortskämd, kör en Nissan Juke NISMO på över 200 hästar! Tänk om nya Hy-Power kunde matcha det! Då är jag garanterat en återkommande Toyota kund! Snyggare och kaxigare attityd får man leta eftet!!! Bra jobbat medbdesignen!
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.