Insidesbilden på Taycan är en del av ett pressmeddelande där Porsche berättar att bilen kommer att ha Apple Music inbyggt i infotainmentsystemet. Den kommer också att ha stöd för Apple Carplay.
Elbilen är nyss hemkommen från testbanan i italienska Nardò, där den genomgått uthållighetstest och avverkat mer än 340 mil på ett dygn med stopp för snabblanddningar. Yttertemperaturen var vid vissa tillfällen uppe i över 40 grader.
Taycan blir den första elbilen i produktion med ett 800-voltssystem och fördelarna ska vara att man får ut hög prestanda under lång tid och att laddstoppen blir kvickare.
Porsche Taycan visas den 4 september och börjar säljas i slutet av 2019.
Diskutera: Vad tycker du om Porsche Taycan?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Kommer den ha varvräknaren i mitten som alltid? :)
Ser verkligen fram emot IAA den 12 september!
Tror inte risken för besvikelse är ens liten, fantastiskt att de inte valde "farfarsmodell"
d v s SUV som debut i segmentet EV!
Varför inte ta i ännu mer med sänkt bränslepris? Nej, svenskarna börjar bli ett alltför bortskämt släkte, krav och åter krav, vad det vara månde, men helst slippa bidraga för landets bästa!
Jag såg också varvräknaren. Det har väl något med åldern att göra. :-)
Synd att den får stryk av tesla vid rödljuset från dag 1...
johnkommentar, det beror väl lite på vilken Tesla du jämför med. Men det är klart, tar du en S Performance körd i Ludicrous Mode …
Personligen tycker jag att det räcker gott och väl med accet hos både Mercedes, Audi och Jaguar. Det finns andra, betydligt viktigare egenskaper, som laddtid och räckvidd. Tystnad, komfort och vägkänsla hör också dit.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.