Model 3 är billigare än Teslas tidigare bilar.
Kunder som ångrat sig och dubletter i systemet drar ner det totala orderantalet.
Teslas kommande elbil Model 3 har mist 12 200 av reservationerna. Detta efter att Tesla tagit bort 4 200 dubletter i systemet och kunder har ångrat sina bokningar av 8 000 bilar. Detta leder till att det i nuläget finns 373 000 beställningar på Model 3 i Teslas system.
Enligt Automotive News har Teslas företagsledning tidigare indikerat att reservationerna skulle ligga på över 400 000. Företaget planerar att ha tillverkat en halv miljon Model 3 till 2018.
Diskutera: Tror du att Model 3 kommer att bli en storsäljare?
Enligt Automotive News har Teslas företagsledning tidigare indikerat att reservationerna skulle ligga på över 400 000. Företaget planerar att ha tillverkat en halv miljon Model 3 till 2018.
Diskutera: Tror du att Model 3 kommer att bli en storsäljare?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Förvånansvärt få avhoppare så här långt. Skulle inte förvåna mig om avhoppen blir fler när leveransschemat är klarställt.
Blir lite "upp till bevis" för Tesla att klara de höga leveransmålen, helst utan att tappa kvalitet. Om inte lär de förlora fler bokningar.
Med tanke på de långa leveranstiderna, är det säkert många som beställt bilar som man inte avser använda själv, utan annonsera ut en tid innan leverans till ett högre pris, som tidigare gjorts bl.a. med Volvo PV och "Petterssonbåtarna"
Det vore ett under om den inte blir en storsäljare.
Det var en jävla överdriven rubrik!
De har inte förlorat någon större del.
Snarare är det fantastiskt med så många förhandsbokningar - även om de skulle tappa några till.
Vaeför i h-e skulle man förboka en sådan här bil som man inte vet mer om än haussade spekulationer och en snoffsig förhandsvisning? Ingen har ju kört den och kan redovisa några intryck! Det kan ta fem-sex år innan leverans och då kan det finnas många alternativ från etablerade tillverkare som är både bättre och billigare.
Fast det svenska priset på denna torde ju vara avsevärt högre än 300.000--350.000 kr.
Skulle snarare tro på 450.000 kr innan ev subventioner - som lägst...
Och även om jag gillar tanken på elbilar så skulle jag precis som saabnisse aldrig komma på tanken att "förhandsboka" nåt man inte sett skymten av i verkligheten - och där leveransen ligger såpass långt fram.
Beställa en bil som kostar 400.000:- som jag inte sett eller fått provköra skulle jag aldrig någonsin göra. Man vet ju inte vad man får.
Ifall man har 10.000:- "över" så är det ju ett bra sätt att säkra att man får en model 3 ifall den skulle visa sig uppfylla alla förväntningar man har. Gillar man inte det färdiga resultatet så är det bara att avboka och få pengarna tillbaka. Skulle det vara så att detta var en handpeng som inte betalades tillbaka så skulle nog antalet förhandsbokningar inte vara i närheten av vad de är idag. Om man tex tar mig som exempel så har jag precis köpt en ny bil. Jag har kvar mina bilar i tre år. Alltså ska jag byta sommaren -19. Tycker jag då att Model 3 är intressant och vill säkra att OM jag vill ha en -19 så lägger jag in en förhandsbokning helt utan förpliktelser. Nu har jag inte förhandsbokat så en leverans i -19 är nog bara att glömma.
Läste att Elon Musk nu skulle sälja av en massa aktier för att kunna bygga mer fabriker med ett mål på 500.000 producerade bilar om året i 2018.
Finns det någon som fixar det så skulle det vara Elon. En grym entreprenör!
Man tycker att ett så dyrt bilmärke borde komma upp i medelvärde i kvalité nu när den sålts rätt länge. Tesla byter ut motorer och reduktionsväxlar och datorer på garantin men hur dyrt blir det för Teslaägaren när garantin går ut kan man undra.
Den här Teslaägaren är nöjd med garantiservicen som fortfarande gäller för hans del även om han fick åka över 120 mil totalt för att få bilen reparerad.
https://youtu.be/5K9Kxn7UzjE
Paginering
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.