En helt ny generation av Range Rover visades upp i slutet av oktober. Bland de större nyheterna finns laddhybrider med elräckvidd på upp till tio mil, möjlighet till en tredje stolsrad och ett system som gör bilen bakhjulsdriven som standard.
Nu har även de svenska priserna släppts för den lyxiga modellen. Prislistan börjar på strax över 1,7 miljoner kronor. Svenska bilar får bland annat elektriskt utfällbar dragkrok och GPS-spårning om bilen blir stulen som standard och det är enbart de lyxigare Autobiography- och First Edition-versionerna som ska säljas.
Laddhybriderna lär bli mest populära men finns än så länge inte att beställa. I nuläget är det enbart bensin- och dieselmotorer som gäller utan laddkontakt. Vad fordonsskatten
Range Rover tar ett ordentligt kliv uppåt prismässigt jämfört med den utgående generationen. De modeller Vi Bilägare jämfört kostar mellan 92 000 och 170 000 kr mer än föregångaren. Fordonsskatten från och med nästa år som än så länge är preliminär ligger på mellan 18 273 och 24 058 kr per år.
Nya Range Rover blir dyrare än den utgående generationen. Priserna börjar på cirka 1,7 miljoner kronor, och är mellan 119 000 och 170 000 kr högre än för förra modellen. Skatten är preliminär och gäller per år under de tre första åren.
Version | Pris | Skillnad | Skatt |
Range Rover D300 Autobiography | 1 724 900 | 170 000 | 18 273 |
Range Rover D350 Autobiography | 1 765 900 | 136 000 | 18 273 |
Range Rover D350 First Edition | 1 853 900 | – | 18 273 |
Range Rover P530 Autobiography | 1 869 900 | 167 000 | 23 398 |
Range Rover P530 First Edition | 1 956 900 | – | 23 398 |
Range Rover D350 LWB Autobiography | 1 803 900 | 119 000 | 18 564 |
Range Rover D350 LWB First Edition | 1 882 900 | – | 18 564 |
Range Rover P530 LWB First Edition | 1 985 900 | – | 23 662 |
Range Rover D350 LWB 7-sits Autobiography | 1 791 900 | – | 19 146 |
Range Rover P530 LWB 7-sits Autobiography | 1 898 900 | – | 24 058 |
Ämnen i artikeln
Kommentarer till artikeln (2)
- 10 november 2021 Hoppas de säljer så få som…
- 10 november 2021 Det här är väl ändå en bil…
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.