Nu kan du fråga Bilrådet i Vi Bilägares podcast.
I de senaste avsnitten av Vi Bilägares podcast har vi haft ett inslag som kallas Bilrådet, där redaktionen hjälper lyssnarna att välja rätt bil.
Vi blandar humor och fakta för att lotsa lyssna rätt i bildjungeln. Ibland resulterar det i ett riktigt praktiskt svar som faktiskt går att omsätta till ett bilköp, och i andra fall blir det en rolig diskussion där ingen håller med någon annan.
Du som är på väg att köpa bil, eller kanske känner någon som är det – fråga gärna Bilrådet om hjälp, så kanske din fråga kommer med i podden!
Mejla in din fråga till redaktionen snabel-a vibilagare.se!
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Toyota Auris HSD - rätt varje gång
Auris HSD, om man klarar av växellådan.. och dess seghet. Jag provade modellen och det gick inte, bilen var inte rapp nog för mig.
Och framför allt är det ju ingen SUV Styggavargen!
Auris körs ju endast av de som inte tycker om bilkörning och skulle någon som tycker om bilkörning prova en Auris så tycker inte heller de om bilkörning efter detta.
"Vi blandar humor och fakta"
DET ska man allt akta sig för, humor är ju alltid makalöst roligt för den som kommer med detta "humoristiska" inslag och tycker ju alltid att det är makalöst bra.
Men "humor" har inget att göra i ett seriöst sammanhang.
Man skämtar inte med goda råd, så enkelt är det.
christer_1, allt handlar inte om SUV.. men till dags datum har jag inte sett någon praktisk SUV med låg förbrukning. Auris är säkert en bra bil, men vad hjälper det när modellen knappt går att köra på ett vettigt sätt?
N-iklas, det var absolut inget skämt, Auris kan vara en utmärkt bil, men om du kört den skulle du förstå vad jag menade i #4.
Nu riktar jag mig till Vi bilägares redaktion och ingen annan.
Men jag har haft föregående modells Auris som hyrbil på långresor två gånger och utsidan blundar man helst för och insidan är makalöst plastig och designen fundersam, men själva körningen var det inget direkt fel på när man vant sig efter en halvtimme.
Väldigt tung och stabil styrning och det är något jag uppskattar, även om det märks att det inte är en naturlig känsla.
Ford Focus var värre, trevligare känsla men livsfarligt snabb, var centimeter från att krocka pga. den giftiga styrningen som blixtsnabbt flyttar bilen vid minsta rörelse, nix.
Den Avensis jag hade som bil i skolan när jag tog körkortet var ju en katastrof, styrningen var lika stabil som kokt spagetti, for som en tosing härs och tvärs över vägen.
Tog en hel månad extra tid bara att lära sig styra rakt med den, men visst kan man köra en Avensis så klara man det mesta, så det är väl inte att klaga på.
Fast nu var det orättvist... faktum är att Avensisen var oändligt mycket bättre än den Volvo C70 cab som en närstående i familjen har, jag körde den när den gått 6000 mil och över 80 gick inte att köra, då riskerade man livet i varenda kurva, ändå kör ägaren den ofta i 140 på motorvägen, vilken hårding, nerver av stål helt klart.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.