2019 års Vitara blir den tekniskt mest avancerade Suzukin hittills och får även ny design och motorer.
Istället för en 1.6-liters bensinare lanseras Vitara med två turbomatade bensinare på 1.0 och 1.4 liter, som tidigare introducerats med familjen S-Cross. Den förstnämnda motorn levererar 111 hästkrafter och den senare 140, än så länge finns inga utsläpps- eller konsumtionssiffror tillgängliga.
Sett till exteriören har Vitara en ny grill och ny bakre design med LED. Den levereras också med två nya färgsättningar. Kring förarmiljön hittar vi lite nya materialval och instrumenteringen har även den en ny design.
Suzuki säger att 2019 års Vitara är den mest tekniskt avancerade Suzukin hittills. I utförandet "SZ5" inkluderar standardutrustningen bland annat döda vinkeln-varnare, autobroms och avåkningsvarnare. Priserna för bilen är ännu inte klara.
Diskutera: Vad tycker du om nya Suzuki Vitara?
Sett till exteriören har Vitara en ny grill och ny bakre design med LED. Den levereras också med två nya färgsättningar. Kring förarmiljön hittar vi lite nya materialval och instrumenteringen har även den en ny design.
Suzuki säger att 2019 års Vitara är den mest tekniskt avancerade Suzukin hittills. I utförandet "SZ5" inkluderar standardutrustningen bland annat döda vinkeln-varnare, autobroms och avåkningsvarnare. Priserna för bilen är ännu inte klara.
Diskutera: Vad tycker du om nya Suzuki Vitara?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Ful, grovt tillyxad.
1,0 och 111 hk på en 4wd eller.
Autobroms, vingelvarnare och döda vinkel-varnare är snarare standard idag på flertalet modeller så Suzuki är "late to the party". Men Suzuki är inte kända för tekniskt raffinemang. Sen är det förvånande att de kör med två bilar så snarlika i storlek och pris: S-Cross och Vitara. Jag förstår inte grejjen. De kunde ha skippat S-Cross helt eller gjort den större för att öka avståndet till Vitaran. Tekniskt så delar S-Cross och Vitara teknik.
En av de vettigaste bilarna idag. Bra runtomsikt utan hänsyn till tramsig design, praktisk och prisvärd.
Jag gillar inte gula bilar, men jag gillar Suzuki och nuvarande Vitaran är trevlig men lite för stum i häcken.
Men vad jag tycker om den här får väl vänta till efter en provkörning, lite fånigt att uttala sig innan.
Men en fundering har jag, varför står det "SPORT" mellan mätarna?
Jag tycker förra versionen av vitara såg bättre ut, den som så rejält bruksig ut. Denna ser bara ryskt oförfinad ut, kunde ha varit en Lada. Jag tror inte komforten är särskilt kul heller.
Sportläget på automatlådan är väl aktiverat på bilen som visas. Och All-Grip-läget för fyrhjulsdriften är även det aktiverat.
Det är ju en färgskärm mellan mätarna, den visar info om bilen. Nu är ju det bara för illustration för motorn går ju inte ens. :)
För mycket elektroniskt bling-bling.
Tacka vet jag nya Jimny! :)
.
Raphael, varför står det "SPORT" överhuvudtaget på en sådan här bil?
Det har gått inflation i ordet, varenda fjuttbil har ju den benämningen någonstans!
Idiotiskt!
Tänk om någon tillverkare av standardbilar ville byta ut sport mot komfort och se till att leva upp till det!
När man är 70+ så kanske..
Paginering
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.