Småbilen ökar elektrifieringen och lägger till gasalternativ.
Förutom några smärre designförändringar i fronten är det i drivlinan som de största nyheterna finns på Suzuki Swift.
Som 12 volts mildhybrid har batteriet ökat sin kapacitet från 3 Ah till 10 Ah, vilket enligt Suzuki sänker C02-utsläppen med 5 procent. Även riviga versionen Swift Sport tilldelas hybriddrift i ett mildhybridsystem på 48V med möjlighet att ta tillvara på bromsenergi.
I utrustningen på Swift Sport ingår numera parkeringssensor, döda vinkelnvarnare och varning för korsande trafik vid backning. Swift går även att få med gasdrift i kombination med mildhybridteknik.
Uppdaterade Swift säljs nu och kostar från 167.900 kronor. Sport-versionen kostar 229.900 kronor.
Diskutera: Vad tycker du om Suzuki Swift?
Som 12 volts mildhybrid har batteriet ökat sin kapacitet från 3 Ah till 10 Ah, vilket enligt Suzuki sänker C02-utsläppen med 5 procent. Även riviga versionen Swift Sport tilldelas hybriddrift i ett mildhybridsystem på 48V med möjlighet att ta tillvara på bromsenergi.
I utrustningen på Swift Sport ingår numera parkeringssensor, döda vinkelnvarnare och varning för korsande trafik vid backning. Swift går även att få med gasdrift i kombination med mildhybridteknik.
Uppdaterade Swift säljs nu och kostar från 167.900 kronor. Sport-versionen kostar 229.900 kronor.
Diskutera: Vad tycker du om Suzuki Swift?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
> 60.000:- för en sport?! Människor måste vara knäppa!!
Hybriddrift med gas i en inte för stor bil, riktigt fräscht.
En stor eloge till Suzuki som erbjuder bilmodeller som kan köras på fordonsgas!
En fin liten bil.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.