Toyota erbjuder sin hybridteknik och Suzuki sitt utbud av kompaktbilar och tillhörande motorer.
I början av 2017 gjorde Suzuki och Toyota klart att de ville starta ett samarbete. Tillverkarna säger att Toyota bidrar med sin styrka i elektrifiering och Suzuki med sin styrka i kompaktfordon, läs mer i vår analys här.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Toyota blir förlorare på detta tror jag.
I ett samarbete kan det väl finnas två vinnare? Småbilen C1/aygo/107 kanske alla vann på, har inte sett nåt annat och supra/z4 lär väl också funka.
Köpte inte VW in sig i Suzuki för några år sen ?? Eller blev det inget ??
Är det någon som förstår vad skillnaden är mellan å ena sidan "Toyota Hybrid System", som skall kunna användas av Suziku globalt, och å andra sidan "hybrid electric vehicle technologies", som kan används enbart i Indien?
@ToRy
Det förstnämnda är nog renodlade hybrider utan laddkapacitet, typ Prius+. emedan det sistnämnda är hybrider med laddkapacitet, typ Prius Plug-In.
.
Bara Toyota håller fingrarna borta från motorcykeldivisionen. Man vill ju inte ha en GSX-R med ylande CVT....
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.