Nästa artikel
Subaru XV Concept – första bilderna
Nyheter

Subaru XV Concept – första bilderna

Publicerad 19 april 2011 (uppdaterad 19 april 2011)
Här är de första bilderna på produktionsnära konceptbilen Subaru XV. Den helt nya modellen lanseras våren 2012.

Subaru visade inför bilsalongen i Shanghai konceptbilen XV med en mörk profilbild. Nu rycker den japanska tillverkaren skynket och fram träder en skrikigt grön crossovermodell.

Enligt planen ska XV lanseras under våren 2012 som ett nytt tillskott med terrängstuk i Subarus modellprogram. Släktskapet med nuvarande Subarumodeller är tydligt i fronten.

På längden mäter bilen 4,45 meter, bredden är 1,8 meter och höjden 1,62 meter. Subarus nya fyrcylindriga boxermotor på 2,0 liter levererar kraften via en steglös automatlåda av typen Lineartronic till bilens fyra 19-tumshjul.
 
Subaru uppger att produktionsvarianten av XV i mångt och mycket kommer att vara identisk med konceptbilen.

Diskutera: Vad tycker du om Subaru XV Concept?

Relaterade bildspel

Ämnen i artikeln

Kommentarer

#1 • Uppdaterat: 2011-04-19 12:25
Roy J

För att vara ett koncept ser den ovanligt färdig ut.
Den är inte riktigt snygg någonstans - inte ful heller. Bortsett från den hiskeliga grillen. Den där inramningen med den istoppade plåtbiten får mig att tänka på en gammal Lada.
Interiören ser däremot riktigt lyckad ut!

#2 • Uppdaterat: 2011-04-19 12:29
Roy J

Jo, en till grej.
Fälgarna skulle kanske funka på en annan bil, men på denna ser de groteska ut.
Det finns en risk att interiören kan upplevas som plastig i verkligheten. Hoppas att så inte är fallet. Jag gillar nämligen Subaru.

#3 • Uppdaterat: 2011-04-19 19:46
Roger Skagerström

Svart fälgbana är ingen favorit i min värld. Ser ut som det inte finns några fälgar, bara ett tryckt ekermönster modell Bobby Car. I övrigt rätt snygg. Lite mer återhållsamma linjer och inte lika trubbig som grisen Legacy.

#4 • Uppdaterat: 2011-04-20 10:24
Raymond K (ej verifierad)

Svart fälgbana är aldrig snyggt och jag har lite svårt för den här nya tidens alla veck, kanter och linjer som belamrar hela bilen. Det enda bra med alla skarpa veck i plåten är att den styvar upp plåten lite och det kanske behövs idag när man använder allt tunnare plåt i bilarna. Försök att med tummen trycka in en plåt på en 40-50 tals bil och du bryter tummen :-) Volvo har för att spara vikt tunnare plåt över mittlinjen och uppåt.

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.