Den rallyinspirerade bilen, från början sprungen ur Impreza, slutar säljas i Europa.
Prestandamodellen började säljas för 16 år sedan och nu firas den av med lite uppdateringar i sista årsmodellen ”Final Edition” 2018. Fronten har fått sig en översyn och LED-strålkastarna har kurvljusfunktion. Den ställbara centrumdifferentialen är nu helt elektroniskt styrd och mer isolering och tjockare glas ger enligt Subaru en tystare kupé.
Bilen kommer bara att säljas i ett begränsat antal.
– Den säljs från och med nu. Bilar finns redan i svensk hamn. Vi har 100 stycken, varav hälften GT, säger Thomas Possling, presschef på Subaru. Priset för vanliga WRX STI är 399.900 kronor och GT-versionen kostar 439.900 kronor.
Diskutera: Vad tycker du om Subaru WRX STI?
Bilen kommer bara att säljas i ett begränsat antal.
– Den säljs från och med nu. Bilar finns redan i svensk hamn. Vi har 100 stycken, varav hälften GT, säger Thomas Possling, presschef på Subaru. Priset för vanliga WRX STI är 399.900 kronor och GT-versionen kostar 439.900 kronor.
Diskutera: Vad tycker du om Subaru WRX STI?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
En ikon går ur tiden, väldigt synd.
kommer att saknas av några få..
En oitidsenlig och gammalmodig bil med hög bränsleförbrukning.
De tidiga var ganska lätta och roliga att köra på asfalt. På is krävde de viss brutalitet för att svänga.
Inte ett öga är torrt... ; )
Minns när den kom för tävlingar i WRC Rally VM. Världsmästare som Collin McRae och Richard Burns vann rally VM med Subaru Impreza WRC. Fast Subaru tävlar väl inte längre i rally och då blir bilen överflödig. Fast priset 399 är inte så farligt med tanke på bilens prestanda.
Vad bra! Vem behöver "rallyinspirerade bilen" i Sverige med 120 km/t max?
Vi ska köra stora diesel SUV istället.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.