Ikoniska sportbilen som var först ut med turboladdning visades i modern tappning.
1973 kom BMW:s första turboladdade modell, 2002 Turbo. Till den italienska motorträffen Concorso d’Eleganza Villa d’Este i helgen tog BMW med ett koncept som skapats till den legendariska bilens ära.
BMW 2002 Hommage är en specialbyggd M2 som är låg, kompakt och har en distinkt ”haj-nos” i fronten. Tak, motorhuv och baklucka har matt lack för att minska blänk – en referens till sportbilarna förr.
– För exakt femtio år sedan kickstartade 02-bilarna en era av framgång för BMW. Den här kompakta coupén är ett av fordonen som format märket till vad det är idag, sa Adrian van Hooydonk, designchef på BMW-gruppen.
Läs mer om BMW:s historia här.
Diskutera: Vad tycker du om BMW 2002 Hommage?
BMW 2002 Hommage är en specialbyggd M2 som är låg, kompakt och har en distinkt ”haj-nos” i fronten. Tak, motorhuv och baklucka har matt lack för att minska blänk – en referens till sportbilarna förr.
– För exakt femtio år sedan kickstartade 02-bilarna en era av framgång för BMW. Den här kompakta coupén är ett av fordonen som format märket till vad det är idag, sa Adrian van Hooydonk, designchef på BMW-gruppen.
Läs mer om BMW:s historia här.
Diskutera: Vad tycker du om BMW 2002 Hommage?
Länkar
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Den riktiga M2 an är mycket snyggare.
Det hade varit bättre att behållt den gamla modellen med lite nytt under ytan.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.