Tyskland är inte bara hästkrafter, Autobahn och 250 km/timme. Massor av tyskar köper också små, bensinsnåla bilar. I statistiken över de snålaste bensindrivna bilarna finns inte oväntat trion Citroen/Peugeot/Toyota, med sina plattformsidentiska bilar i topp.
Modell | Förbrukning l/100 km | Effekt hk | Pris, € | |
1 | Citroën C1 1.0 | 4,6 | 68 | 8990 |
2 | Peugeot 107 | 4,6 | 68 | 9650 |
3 | Toyota Aygo 1.0 | 4,6 | 68 | 9350 |
4 | Smart Fortwo 1.0 | 4,7 | 61 | 9490 |
5 | Daihatsu Trevis 1.0 | 4,8 | 58 | 9990 |
6 | Daihatsu Cuore 1.0 | 4,8 | 58 | 7995 |
7 | Kia Picanto 1.1 Lx | 4,9 | 65 | 9130 |
8 | Daihatsu Sirion 1.0 | 5 | 70 | 11790 |
9 | Chevrolet Matiz 0.8 | 5,2 | 52 | 8490 |
10 | Mini One | 5,3 | 95 | 15850 |
11 | Fiat Panda 1.2 | 5,4 | 60 | 10960 |
12 | Mazda 2 Impuls | 5,4 | 75 | 11950 |
13 | Toyota Yaris 1.0 | 5,4 | 70 | 11490 |
14 | Honda Jazz 1.2 | 5,5 | 78 | 11290 |
15 | Hyundai Atos 1.1 | 5,5 | 63 | 9280 |
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.