Hyundai uppdaterar elbilen. Från och med nästa år går det att välja till en kraftfullare ombordladdare och baksätesåkarna kan få det hett om rumpan.
Istället för den nuvarande 7,2 kW enfas-laddaren går det 2020 att beställa en Kona Electric med en 11 kW trefas ombordladdare, vilket ska förkorta laddtiderna exempelvis via laddbox på hemmaplan. Sedan innan kan Hyundai Kona Electric snabbladdas via CCS med upp till 100 kW.
Ett annat tillval 2020 är att det går att få stolsvärme till baksätet. Via appen BlueLink kan man bland annat följa laddförlopp på distans, förinställa uppvärmning eller nedkylning av kupén innan avfärd eller låsa/låsa upp bilen på avstånd. Infotainmentsystemet är nytt, med en 10,25-tums, tvådelad pekskärm.
Lansering sker strax efter årsskiftet och priserna börjar på 364.900 kronor för det lilla batteriet på 39,2 kWh, respektive 409.900 kronor för det större på 64 kWh. Priserna är innan statliga klimatbonusen på 60.000 kronor.
Diskutera: Vad tycker du om Hyundai Kona Electric?
Ett annat tillval 2020 är att det går att få stolsvärme till baksätet. Via appen BlueLink kan man bland annat följa laddförlopp på distans, förinställa uppvärmning eller nedkylning av kupén innan avfärd eller låsa/låsa upp bilen på avstånd. Infotainmentsystemet är nytt, med en 10,25-tums, tvådelad pekskärm.
Lansering sker strax efter årsskiftet och priserna börjar på 364.900 kronor för det lilla batteriet på 39,2 kWh, respektive 409.900 kronor för det större på 64 kWh. Priserna är innan statliga klimatbonusen på 60.000 kronor.
Diskutera: Vad tycker du om Hyundai Kona Electric?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.