Ljusband med LED löper tvärs över ändan i fjärde versionen av bilen som också ska vara generösare med utrymmena.
Efter att nya generationen av kusinerna Volkswagen Golf och Skoda Octavia presenterats det dags för spanska släktingen Seat Leon att kliva fram i rampljuset. I alla fall delvis.
Den enda (ända) delen av bilen vi får se är akterpartiet. En tydlig förändring som gjorts är att belysningen som nu sträcker sig "från kust till kust", som Seat beskriver det. Modellnamnet ser vi på mitten av bakluckan i ett typsnitt som efterliknar handskrivna bokstäver.
Enligt Seat blir det deras säkraste och mest uppkopplade bil hittills. Den kommer också utrustas med möjligheten till elektrifierade drivlinor. Grundplattan heter MQB Evo och dimensionerna ska ha ökats på både i femdörrars- och kombivarianten. Hur mycket förtäljer inte biltillverkaren. Det avslöjas 28 januari, när den officiella premiären sker.
Diskutera: Ser du fram emot nya Seat Leon?
Den enda (ända) delen av bilen vi får se är akterpartiet. En tydlig förändring som gjorts är att belysningen som nu sträcker sig "från kust till kust", som Seat beskriver det. Modellnamnet ser vi på mitten av bakluckan i ett typsnitt som efterliknar handskrivna bokstäver.
Enligt Seat blir det deras säkraste och mest uppkopplade bil hittills. Den kommer också utrustas med möjligheten till elektrifierade drivlinor. Grundplattan heter MQB Evo och dimensionerna ska ha ökats på både i femdörrars- och kombivarianten. Hur mycket förtäljer inte biltillverkaren. Det avslöjas 28 januari, när den officiella premiären sker.
Diskutera: Ser du fram emot nya Seat Leon?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Denna ljusrampssjuka ger mig 80-talsvibbar... på fel sätt.
Ja jag ser fram mot den, Seat brukar ha den trevligaste designen hos alla VAG-bilar.
Sen kanske de inte alltid är de mest praktiska, men det är en annan sak.
Håller med saabnisse, men som i det här fallet när dom binder ihop lyserna gillar jag inte. :(
Svårt när man inte får se hela bilen. Men annars håller jag med, Seat är VAG-kusinen som har den trevligaste designen. Dock erbjuder inte Seat samma möjlighet till tillval som tex Skoda.
Dagens lagdrivna konfirmitet har gjort att alla bilar inom ett och samma segment ser i det närmaste identiska ut och sådant här är det enda tillverkarna har kvar att laborera med för att särskilja sina alster. Såsom bilälskare kan jag inte annat än tycka att det är en både tragisk och tråkig utveckling.
.
Ja Klarsyn det var skillnad på 50-talet - då såg alla bilar unika ut! Eller 60-talet.. Då var .. ne...70 iallafall! Nehe... Nej de såg lika dana ut då med.
Varje årtionde har haft sin stil. Idag, med kraftfullare pressverktyg kan man forma plåt på sätt som bara för 10-20 år sen inte var möjligt. Skulle säga att bilar idag ser mer unika ut sins emellan än de någon sin gjort tidigare.
#6 Roger
Inte riktigt kraftigare verktyg, men mer avancerade.
Dessutom har stålet och möjligheten det ger gjort det möjligt att göra mer avancerade former samtidigt som det ökat helt vansinnigt i styrka.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.