Seat Ibiza Cupra.
Mer hästkrafter och mer vridmoment ska ge hetlevrad spanjor en toppfart på 235 km/h.
Seat stoppar in lite mer kraft under huven på Ibiza Cupra. Det blir en 1,8 liters turbomotor med 192 hästkrafter och 320 Nm. Toppfart blir 235 km/h och 0-100 görs på 6,7 sekunder.
Även interiören är uppdaterad med plastpaneler och ny multifunktionsratt. Infotainmentsystemet stöder Seat Full Link som gör sammankoppling med smartphones möjlig.
Cupra Drive Profile är standardutrustning och med lägena komfort eller sport kan styrning och stötdämpare ställas in för olika ändamål. XDS, elektronisk diffspärr, minskar tendenser till understyrning och förbättrar kurvtagningsförmågan, speciellt under snabb körning.
Priset börjar på 199.900 och orderböckerna öppnar i mitten av september. Första bilarna levereras vid årsskiftet.
Diskutera: Vad tycker du om Seat Ibiza Cupra?
Även interiören är uppdaterad med plastpaneler och ny multifunktionsratt. Infotainmentsystemet stöder Seat Full Link som gör sammankoppling med smartphones möjlig.
Cupra Drive Profile är standardutrustning och med lägena komfort eller sport kan styrning och stötdämpare ställas in för olika ändamål. XDS, elektronisk diffspärr, minskar tendenser till understyrning och förbättrar kurvtagningsförmågan, speciellt under snabb körning.
Priset börjar på 199.900 och orderböckerna öppnar i mitten av september. Första bilarna levereras vid årsskiftet.
Diskutera: Vad tycker du om Seat Ibiza Cupra?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Ni missade en av de viktigare nyheterna med denna uppdaterade modell.
Den erbjuds nu för första gången med MANUELL växellåda. :-) (iallfall utomlands, hoppas Seat Sverige är nyktra nog att erbjuda detta som standard)
Med 1,8T så slipper vi även den lite komplicerade motorn med kompressor och turbo.
Att slippa "ryckomaten" vore ju bra tycker även jag. Sen vore det ju bra om dom frigjorde sig från VW koncernen, eller blev friköpta av någon seriös biltillverkare.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.