- Med hjälp av våra systertidningar inom OK-förlaget, kommer vi att erbjuda det!
Satsningen på Web-TV är omfattande. För produktionen svarar bolaget Loop Sweden som också producerar inslag för bland andra TV4.
Premiärprogrammet blir i form av ett magasin där förproducerade inslag blandas med studiointervjuer.
- Vi ska göra ett motorprogram med bredd, säger Nils-Eric Frendin, chefredaktör för Vi Bilägare.
Programledare blir Tommy Wahlström, till vardags reporter på Vi Bilägare. Och premiär blir som sagt den 24 november - klockan 12:00. Missa inte detta!
Relaterade bildspel
1. Nya Volvo S90 är i fatt sina tyska prestigekonkurrenter på i stort sett alla viktiga punkter – men har ett betydligt mer humant pris. Design, kvalitetskänsla och detaljfinish håller hög klass och samma sak gäller köregenskaper och teknikinnehåll. Det enskilt viktigaste förklaringen till testsegern är ändå den höga säkerhetsnivån. Ingen annan bil i klassen erbjuder lika mycket avancerad aktiv och passiv säkerhetsutrustning på köpet som S90. En extra eloge får Volvo för att man låter det generösa säkerhetspaketet följa med som standard på alla modellversioner, även de billigaste. Fast på två punkter behövs lite skärpning. Rostskyddet och åkkomforten i lägre farter håller inte samma klass som bilen i övrigt.
2. Körkänsla i toppklass, utsökt åkkomfort och mängder av spännande och nyttig ny teknik. Sjunde generationens BMW 5-serie har det mesta man kan begära av en riktigt kompetent premiumbil, inklusive testets bästa rostskydd. Ägarekonomin är dock inte lika bra.
3. Nya Mercedes E-klass är en av marknadens mest teknikladdade bilar. Mängder av avancerade komfort- och säkerhetsfinesser finns att tillgå, dock ofta till höga kostnader. Komfort, byggkvalitet och rostskydd håller hög klass, men bakvagnen vållar visst huvudbry.
Kommentar av Calle Carlquist, testförare:
Är ostron godare än sjötunga? Trions egenskaper skiljer sig hårfint, valet är mer filosofiskt än rationellt. 5-serien är en uppvisning i körkänsla, teknik och finesser, men helheten är överraskande sval. Tvåa. E-klass har tappat försprånget i fjädring och den senaste, lite ”poppigare” stilen i form och funktioner tilltalar mig måttligt. Trea. Jag väljer Volvo, med testbilens utrustning och drivning men gärna med mer nedtonad ”look” på inredningen.
Kommentar av Mikael Schultz, testledare:
Nya 5-serien är i mina ögon testets bästa bil. Körkänslan är på topp och samma sak gäller teknikinnehåll, kvalitetsintryck och åkkomfort. Men tyvärr brukar det som smakar också kosta – och det är något som i högsta grad gäller den nya BMW:n. Den riskerar att bli väldigt dyr innan den är komplett; basversionen är tämligen magert utrustad. Min testvinnare blir S90. Den är inte riktigt lika tekniskt förfinad som BMW:n och Mercan, men mycket mer prisvärd!
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Tycker det låter jätte-intressant med Webb-TV. Ser fram emot det.
Dette høres bra ut. Følger med fra Norge... :)
Kul och i tiden
Bra att ni lägger ut inf. på webben
tack
Låter bra. Jag har verkligen saknat Trafikmagasinet i TV. Inget annat trafikprogram, inklusive Teknikens Värld, har kommit i närheten av Trafikmagasinets mycket höga kvalitet. Ni har mycket att leva upp till! :o)
Ja, det vore kul med ett riktigt seriöst bilprogram. Det har funnits så många fjant program om bilar både utländska och svenks som man kan vara utan. Varför ska allt vara så larvigt och fjantigt och roligt ?
Nej fram för ett riktigt seriöst program som man får förtroende för !
Äntligen! Ett seriöst motorprogram!!!! I väntan på på erat web-tvprogram hittade jag ett inslag från mph sportbilsmässan på www.svenskmässtv.se. Inget riktigt motorprogram men man fick ijallefall lära sig lite mer om några av de vassaste bilarna som finns.
Tack för tipset om mph sportbilsmässan! Något av de läckraste bilarna jag sett!
Jag sitter här den 24/11 12.08 och undrar va fan vebb tv:en tog vägen?
Bra premiär.
Jag sitter här den 24/11 12.10 och undrar oxå vart webb tv:en tog vägen...
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.