Vi Bilägare har tidigare rapporterat om konflikten mellan återförsäljarföreningen och Saab Parts. Framför allt företag som äger en Saab, vilket motsvarar merparten av kundkretsen, riskerade att bli utan nybilsgaranti när återförsäljarföreningen menade att Saab Parts ansvarar för garantin medan Saab Parts uppgav att så inte var fallet.
Nu har konflikten fått sin lösning, det uppger TTEla som är lokaltidning i Trollhättan. Överenskommelsen innebär att återförsäljarföreningen och Saab Parts delar på kostnaderna, där återförsäljarna betalar en mindre del och Saab Parts en större del.
Peter Hallberg på Saabs återförsäljarförening uppger för TTEla att Saab Parts förstod vikten i att göra återförsäljarna nöjda, eftersom återförsäljarna köper reservdelar av Saab Parts.
Diskutera: Hur ser du på garantifrågans lösning?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Nja. Finns det skriftligt avtal som i så fall konkursförvaltaren hanterar?
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.