Nästa artikel
Saabs garantiproblem löst
Nyheter

Saabs garantiproblem löst

Publicerad 18 januari 2012 (uppdaterad 18 januari 2012)
Efter oenighet kring vem som ansvarar för nybilsgarantin har Saab Parts och återförsäljarföreningen till slut löst frågan.

Vi Bilägare har tidigare rapporterat om konflikten mellan återförsäljarföreningen och Saab Parts. Framför allt företag som äger en Saab, vilket motsvarar merparten av kundkretsen, riskerade att bli utan nybilsgaranti när återförsäljarföreningen menade att Saab Parts ansvarar för garantin medan Saab Parts uppgav att så inte var fallet.

Nu har konflikten fått sin lösning, det uppger TTEla som är lokaltidning i Trollhättan. Överenskommelsen innebär att återförsäljarföreningen och Saab Parts delar på kostnaderna, där återförsäljarna betalar en mindre del och Saab Parts en större del.

Peter Hallberg på Saabs återförsäljarförening uppger för TTEla att Saab Parts förstod vikten i att göra återförsäljarna nöjda, eftersom återförsäljarna köper reservdelar av Saab Parts.

Diskutera: Hur ser du på garantifrågans lösning?

Ämnen i artikeln

Kommentarer

#1 • Uppdaterat: 2012-01-24 22:54
Gunnar 44

Nja. Finns det skriftligt avtal som i så fall konkursförvaltaren hanterar?

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.