Tjeckiska suven med tuffare terrängattribut har fått svensk prislapp.
Suven Kodiaq kommer i ytterligare en modellversion. Den heter Scout och den som är bevandrad i Skodas namnbibliotek vet att det betyder mer terrängegenskaper. Omarbetade stötfångare, off-road-paket med underredsskydd, 19-tumsfälgar, specialdekorerade instegslister, läder/Alcantara-klädsel med Scout-design.
Det finns fem motorer att välja på: Två bensindrivna och tre dieseldrivna, samtliga med fyrhjulsdrift, somliga med automatlåda och andra utan. Effektspannet är mellan 150 och 190 hästkrafter. Utgångspriset är satt till 310.400 kronor och bilen går att beställa nu.
Diskutera: Vad tycker du om Skoda Kodiaq Scout?
Det finns fem motorer att välja på: Två bensindrivna och tre dieseldrivna, samtliga med fyrhjulsdrift, somliga med automatlåda och andra utan. Effektspannet är mellan 150 och 190 hästkrafter. Utgångspriset är satt till 310.400 kronor och bilen går att beställa nu.
Diskutera: Vad tycker du om Skoda Kodiaq Scout?
Priser och motoralternativ Skoda Kodiaq Scout
TSI 150 4x4: 310.400 kr.
TSI 180 DSG7 4x4: 334.400 kr.
TDI 150 4x4: 334.200 kr.
TDI 150 DSG7 4x4: 349.200 kr.
TDI 190 DSG7 4x4: 357.200 kr.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Haha, man får inte ens köra i terräng.. så vad är vitsen?
Lite extra lull lull och kosmetiska attribut för att få en riktigt bra bil mer premium och få större marginaler. Väntat och smart kommer säkert ge lite extra klirr i..
Specialdekorerade instegslister är sannolikt nyckeln till dom utökade terrängegenskaper som vargen så riktigt påpekar, inte kan nyttjas. Vore befriande skönt att åtminstone VIB:s redaktion höll sig för goda att inte trampa fast i "terrängkörarträsket".
En klunsbil som få har verkligt behov av.
> Styggavargen: 4WD SUV behövs verkligen för oss som vintertid vill kunna använda omkörningsfält på vägar norr om Mälardalen. Sen plogning och för snål saltgiva i körfältet som inte trampas av tunga lastbilar gör att omkörningsfältet ofta är oanvändbart med 2WD. I landets södra halva sköts vägarna avsevärt bättre.
Behöver man en så behöver man.
Det är väl inte den snyggaste men förmodligen praktisk och hyfsat prisvärd.
Ärligt, tycker många kommentarer här är rätt roliga. Nu gäller det en Skoda som fått lite extra plast och andra fälgar. Lite som Volvo R-design, samma bil i grund och botten med med lite mer smink (i Volvons fall till dess nackdel).
Jag tycker den ser lika förnuftig ut som vanliga Kodiaq, fälgarna gör den lite snyggare än de standard som annars erbjuds. Är prispåslaget inte allt för stort, tror jag många kommer välja till det. Eftersom Skinn/alcantara verkade ingå och ett extra underredsskydd så är kanske det är vettigt ändå.
Den här bilen "behöver" stora fälgar för att funka utseendemässigt. Tycker jag.
19 tum är helt ok.
Så SUV räckte inte. Det måste bli en plast-sjok-extra-SUV?
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.