Med 580 hästar kramade ur en nyutvecklad V10 FSI-motor höjer Audi nivån för kombibilarnas eget race på Autobahn. Den nya RS6:an börjar säljas en bit in på nästa år.
Med den nyutvecklade V10-motorn på 580 hk, ett vridmoment på 650 Nm mellan 1500 och 6 250 varv, konstant fyrhjulsdrift och DRC (Dynamic Ride Control) ska Audi RS6 sätta konkurrenterna på plats på Autobahn. Sprinten från stillastående till 100 km/tim går på 4,6 sekunder, upp till 200 km/tim brakar den på 14,9 sekunder och toppfarten är som för de flesta tysktillverkade bilar satt till 250 km/tim. (Det är bara Porsche som inte skrivit på den frivilliga överenskommelsen om elektronisk strypning vid 250.)
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Yes! Äntligen är den brutala "quattro-breddningen" från 80-talets prestanda bilar från Audi tillbaka!
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.