Trophy får en ny version av turbomotorn på 1.8 liter med 300 hästkrafter och 420 Nm.
Första Trophyn lanserades 2005 och karaktäriserades då likt nu av ett fokus på chassit, med sportigare betoning tack vare lättare fälgar, annan fjädring och flera småjusteringar för en allmänt roligare bil. Till 2019 får den en lättare uppdatering med F1-stjärnan Nico Hülkenbergs stämpel.
Den uppdaterade motorn ska bland annat ha fått ny teknik sett till turbon och avgassystemet, vilket ökat prestandan. Motorn kan kombineras med antingen en manuell växellåda eller en dubbelkopplingslåda.
Även chassit och fjädringen har finjusterats, bilen kommer med Cup-chassit som standard vilket innebär sportigare fjädring och en differentialbroms. Frambromsarna har nu nytt material på skivorna som gör dem 1.8 kilo lättare per sida.
Diskutera: Vad tycker du om uppdaterade Trophy?
Även chassit och fjädringen har finjusterats, bilen kommer med Cup-chassit som standard vilket innebär sportigare fjädring och en differentialbroms. Frambromsarna har nu nytt material på skivorna som gör dem 1.8 kilo lättare per sida.
Diskutera: Vad tycker du om uppdaterade Trophy?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.