Fords råbarkade pickup anländer i mitten av nästa år.
Ford Ranger, som är Europas mest sålda pickup, släpps i prestandautförandet Raptor. Det innebär förstärkt chassi, samt specialutvecklad fjädring.
Det finns 6 olika körlägen att välja mellan: Normal, sport, gräs/grus/snö, lera/sand, sten samt ”Baja mode” som ska användas vid offroadkörning i hög hastighet, likt ökenrallyt med samma namn.
Småsyskonet till F-150 Raptor har fått samma distinkta grill. Men medan F-150 Raptor har begåvats med en treliters V6:a på 450 hästar får lillebror Ranger Raptor nöja sig med en tvåliters dieselmotor på 213 hästkrafter med biturbo.
– Det är den ultimata äventyrspickupen. Som en blandning av en motocross, snöskoter och fyrhjuling, säger Leo Roeks, chef för Fords prestandaavdelning i Europa.
Europeisk säljstart sker i mitten av 2019. Priset är inte fastställt än men vanliga Ranger kostar från 214.720 kronor i Sverige, exklusive moms.
Diskutera: Vad tycker du om Ford Ranger Raptor?
Det finns 6 olika körlägen att välja mellan: Normal, sport, gräs/grus/snö, lera/sand, sten samt ”Baja mode” som ska användas vid offroadkörning i hög hastighet, likt ökenrallyt med samma namn.
Småsyskonet till F-150 Raptor har fått samma distinkta grill. Men medan F-150 Raptor har begåvats med en treliters V6:a på 450 hästar får lillebror Ranger Raptor nöja sig med en tvåliters dieselmotor på 213 hästkrafter med biturbo.
– Det är den ultimata äventyrspickupen. Som en blandning av en motocross, snöskoter och fyrhjuling, säger Leo Roeks, chef för Fords prestandaavdelning i Europa.
Europeisk säljstart sker i mitten av 2019. Priset är inte fastställt än men vanliga Ranger kostar från 214.720 kronor i Sverige, exklusive moms.
Diskutera: Vad tycker du om Ford Ranger Raptor?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.