Biltillverkaren minskar antalet dörrar men saltar prislappen.
Brittiska Land Rover presenterar en tvådörrars coupésuv. Bilen är en hyllning till 1970-talets Range Rover med två dörrar.
SV Coupe har ett vadningsdjup på 90 centimeter och får dra 3,5 ton tunga släp. Den är fyrhjulsdriven med lågväxel samt differentialbroms på bakaxeln. Luftfjädringen sänker automatiskt bilen 1,5 centimeter om hastigheten är mer än 105 kilometer i timmen. Detta för att minska på bränsleförbrukningen från den stora motorn som är en bensindriven femliters V8 på 565 hästkrafter.
Insidan på bilen signalerar extravagans med quiltade säten och träpaneler. Det finns 100 exteriörfärger att välja på och det går att utrusta sin Range Rover SV Coupe med 23-tumsfälgar.
Bilen byggs för hand av Land Rovers Special Vehicle Operations. Det kommer enbart att tillverkas 999 exemplar, som kostar ungefär 2,8 miljoner kronor styck.
Diskutera: Vad tycker du om Range Rover SV Coupe?
SV Coupe har ett vadningsdjup på 90 centimeter och får dra 3,5 ton tunga släp. Den är fyrhjulsdriven med lågväxel samt differentialbroms på bakaxeln. Luftfjädringen sänker automatiskt bilen 1,5 centimeter om hastigheten är mer än 105 kilometer i timmen. Detta för att minska på bränsleförbrukningen från den stora motorn som är en bensindriven femliters V8 på 565 hästkrafter.
Insidan på bilen signalerar extravagans med quiltade säten och träpaneler. Det finns 100 exteriörfärger att välja på och det går att utrusta sin Range Rover SV Coupe med 23-tumsfälgar.
Bilen byggs för hand av Land Rovers Special Vehicle Operations. Det kommer enbart att tillverkas 999 exemplar, som kostar ungefär 2,8 miljoner kronor styck.
Diskutera: Vad tycker du om Range Rover SV Coupe?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.